Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi

Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye.

15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval és Peugeot iOnnal közös alapokra épülő i-MiEV forgalmazása. Több más piacon is komoly érdeklődés mutatkozik az autó iránt, így hamarosan 19 országban lesz kapható, itthon viszont biztosan nem.

A forgalmazás beindítása kapcsán a német autóklub (ADAC) kíváncsi volt arra, hogy baleset esetén milyen védelmet nyújt az elektromos kiskocsi. Szerencsére az eredmények megnyugtatóak, nincs mitől tartani ütközés esetén sem.

Dacára a könnyűsúlyú építési módnak, az utascella a frontális és hátsó teszten is stabil maradt, a biztonsági berendezések pontosan úgy működtek, ahogy kell. Azonnal érzékelték az ütközést és automatikusan lekapcsolták a nagyfeszültségű elemeket, megakadályozva, hogy a mentés során bárkit is áramütés érjen.

A lítium-ion akkumulátor és a 88 darab cella sértetlen maradt, az ADAC-féle törésteszt tehát rácáfoit azokra a félelmekre, hogy a villanyautók baleset esetén veszélyesek lehetnek. 64 km/órás tempóval, negyvenszázalékos átfedéssel küldték a kisautót a falnak, a rövid orr ellenére az energiát nagyrészt elnyelte a váz, a műszerfal elemei csak minimálisan mozdultak hétrébb.

Forrás: origo.hu