Új utak a gépjárműgyártásban: guruljanak elektromos autók! : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton
Sokan autóipari aranykor eljöveteléről beszélnek, a versenyfutás azonban már most elkezdődött a szakmában. Nincs egyetlen autóipari vállalat sem, ami ne igyekezne már most bebiztosítani piaci pozícióját.
Ahhoz, hogy az autógyártás új utakra találjon, újra fel kell fedeznie saját magát. Alternatív módon olyan technikai újszerűségekre kell törekednie, mint az alternatív hajtásláncok kifejlesztése vagy az elektromos járművek tömeggyártása. A világ nagy autófejlesztői már tudják a jövő autógyártásának útját-módját. A BMW egy teljes egészében elektromos autó kifejlesztésén dolgozik Megacity Vehicle név alatt. Saját fejlesztésű hajtáslánccal dolgoznak, amit szénszálas anyagból készülő könnyűszerkezetes karosszériába építettek be. A BMW ezzel a karosszériával súlyt igyekszik megtakarítani, hiszen a jármű az elektromos meghajtás egyik legnagyobb problémájára (az akkumulátorok nagy tömegére) próbál megoldást találni. E négykerekű fejlesztési munkáit 2013-ig tervezik befejezni a BMW-nél.

Egy-két éven belül ellephetik a piacot
A GM, az Opel anyavállalata egyelőre nem kíván megválni a belsőégésű motortól az elektromos motor javára. A megoldást alkalmazó Chevrolet Volt már az idén kapható lesz az Egyesült Államokban, európai klónja pedig, az Opel Ampera 2011-ben jelenik meg a piacon. Az európai autógyártók között elsőként a PSA Peugeot Citroen jelenik meg tisztán elektromos hajtású autóval a piacon: a Peugeot Ion és a szerkezetazonos Citroen C-Zero az év végétől lesz kapható.

Az Audi 2012-ben tervezi kis szériában piacra vinni E-tron elektromos sportkocsiját, amelyet az A3 kompakt elektromos verziója követ majd. A kisszériás tesztek azonban már az idén megkezdődnek a modellekkel. A Volkswagen kicsit később tervezi bemutatni elektromos autóját, az E-Golf piaci prezentálása 2013-ban várható.

Forrás: civishir.hu


Sokan autóipari aranykor eljöveteléről beszélnek, a versenyfutás azonban már most elkezdődött a szakmában. Nincs egyetlen autóipari vállalat sem, ami ne igyekezne már most bebiztosítani piaci pozícióját.
Ahhoz, hogy az autógyártás új utakra találjon, újra fel kell fedeznie saját magát. Alternatív módon olyan technikai újszerűségekre kell törekednie, mint az alternatív hajtásláncok kifejlesztése vagy az elektromos járművek tömeggyártása. A világ nagy autófejlesztői már tudják a jövő autógyártásának útját-módját. A BMW egy teljes egészében elektromos autó kifejlesztésén dolgozik Megacity Vehicle név alatt. Saját fejlesztésű hajtáslánccal dolgoznak, amit szénszálas anyagból készülő könnyűszerkezetes karosszériába építettek be. A BMW ezzel a karosszériával súlyt igyekszik megtakarítani, hiszen a jármű az elektromos meghajtás egyik legnagyobb problémájára (az akkumulátorok nagy tömegére) próbál megoldást találni. E négykerekű fejlesztési munkáit 2013-ig tervezik befejezni a BMW-nél.

Egy-két éven belül ellephetik a piacot
A GM, az Opel anyavállalata egyelőre nem kíván megválni a belsőégésű motortól az elektromos motor javára. A megoldást alkalmazó Chevrolet Volt már az idén kapható lesz az Egyesült Államokban, európai klónja pedig, az Opel Ampera 2011-ben jelenik meg a piacon. Az európai autógyártók között elsőként a PSA Peugeot Citroen jelenik meg tisztán elektromos hajtású autóval a piacon: a Peugeot Ion és a szerkezetazonos Citroen C-Zero az év végétől lesz kapható.

Az Audi 2012-ben tervezi kis szériában piacra vinni E-tron elektromos sportkocsiját, amelyet az A3 kompakt elektromos verziója követ majd. A kisszériás tesztek azonban már az idén megkezdődnek a modellekkel. A Volkswagen kicsit később tervezi bemutatni elektromos autóját, az E-Golf piaci prezentálása 2013-ban várható.

Forrás: civishir.hu