Gyártani fogják a BMW legmerészebb vízióját : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Gyártani fogják a BMW legmerészebb vízióját

Több mint egy éve mutatták be a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautót a Frankfurti Autószalonon. Mind a formaterve, mind a hajtáslánca annyira sci-finek tűnt, hogy mindenki meg volt győződve arról, csak erődemonstrációról van szó. De nem: gyártani fogják.


A bajor márka irigyei is elismerően hümmögtek, amikor felkapcsolták a fényszórókat a Vision EfficientDynamics fölött. Elképesztő, 0,22-es alaktényezőt valósítottak meg a futurisztikus kék-fehér kétajtóssal, úgy, hogy meghökkentő megoldásai ellenére egy igazán kívánatos, harmonikus formájú tárgy lett. A hajtáslánc sem marad el a külsőtől: az első és hátsó tengelynél elhelyezett villanymotorok a háromhengeres turbódízellel együtt 356 lóerős csúcsteljesítményre képesek. Ráadásnak becsempésztek egy 10 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomagot, amellyel a hibrid 50 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, konnektorból kiszívott energiával.

Menetteljesítményeiben nem kell szégyenkeznie: 5 másodperc alatti nulla-százas időt mondanak rá, kétszázötvenre korlátozott végsebesség mellett. Nem is ez a meghökkentő, hanem a 3,76 literes fogyasztás, amivel ez a sportkocsi valódi hatékonyságot ígér.

Mindössze három évet adtak maguknak a müncheniek, hogy megépítsék legmerészebb víziójukat. Beismerték, hogy a fejlesztés még kezdeti stádiumban van, akár az is előfordulhat, hogy a háromhengeres dízelmotort benzinesre cserélik, hogy az autó piacképes legyen Amerikában és Ázsiában is. De az elhatározás biztos: 2013-ban a szalonokba kerül az EfficientDynamics, még ha kissé átalakult formában is.

Ez a BMW válasza a Mercedes SLS E-Drive-ra és a Porsche 918-ra. Ára még ugyan nincs, de jóval százezer euró fölötti összegre számítunk, vagyis ez lehet a bajorok abszolút csúcsmodellje. Konkurenseivel ellentétben viszont olyan technológiák előfutára lehet, amelyek középtávon kisebb kategóriákban is életképes alternatívák lehetnek.

Forrás: totalcar.hu