BMW Megacity Vehicle forradalmian új miniautó : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

BMW Megacity Vehicle forradalmian új miniautó

Ugyan a BMW csak 2013-ban tervezi a nagyvárosok lakóinak szánt miniautója bemutatását, az első képeket már most nyilvánosságra hozták, ami igazolja korábbi állításukat, miszerint a legtöbb fejlesztési projekttel szemben előnyt élvez a törpe-Bömbi programja.

Az MCV nem csak a BMW házán belül lesz úttörő: „A Megacity Vehicle lesz az első olyan nagyszériás autó, melynek  utascelláját karbonból készítik. Ezt a LifeDrive architektúrával kombinálva új fejezetet nyitunk az könnyűépítésű autók történetében, mivel így gyakorlatilag teljesen kompenzálni tudjuk az elektromos autókra jellemző 250-350 kg-os súlytöbbletet.” – nyilatkozta Klaus Draeger, a cég fejlesztési részlegének igazgatósági tagja.

Egy lelkes BMW-mérnök a sok közül

A Megacity Vehicle lesz a gyár első önálló emissziómentes villamos hajtású autója, de a fejlesztés során folyamatosan szem előtt tartják azon elvüket, miszerint a jármű szíve – és saját bevallásuk szerint a BMW fő szakterülete is- a hajtás. Draeger szerint meglátjuk majd, hogy egy elektromos autótól is megkaphatjuk a BMW-től elvárt vezetési élményt. Pont ennek elérése érdekében fejlesztik maguk a teljes hajtásláncot, a motortól a nagy teljesítményű elektronikán át, egészen az akksikig. Az angol Car magazin értesülései szerint a hajtáslánc több mint 100 kW-ot teljesít majd, amivel egy ekkora autó – bármely tengelyt hajtsa is – képes permanens mosolyt varázsolni a vezető arcára.

Már a törésteszteken is túl van a Megacity szénszálas szerkezete

A LifeDrive építési mód a járműváz kétszintes tagolását takarja. Az alsó (Drive) modul egyesíti a hajtáslánc-rögzítési és törésbiztonsági funkciókat, míg az ellendarabja, a Life modul a nagy szilárdságú, szénszállal erősített, ultrakönnyű műanyagból készült utascella. Ez nem csak a karosszéria merevségnek előnyös, hanem 50%-os súlymegtakarítást is jelent a hagyományos acélvázakhoz képest, szemben az alumíniummal, ami csak 30%-ot hozna a konyhára, ráadásul egyes biztonságkritikus tulajdonságai is jobbak az előbb említett anyagnak. A súlymegtakarítás a gazdaságos és élményteljes üzemeltetésnek egyaránt szinonimája, míg a moduláris felépítés a rugalmasabb és energiatakarékos gyártás miatt kedvez majd a vásárlónak és gyártónak egyaránt. A kisautó biztonságáról az előzetes töréstesztek fotói tesznek tanúbizonyságot, melyek a galériában megtekinthetőek.

A formatervezők is szabadabban alkothatnak az új konstrukciós elvnek köszönhetően, így egy igazán kívánatos járművet faraghatnak a kis bajorból, amivel a városi és egyben környezettudatos közlekedés egészen új arcot kaphat. Ha csak annyi változna a dizájn, hogy két vesét a skicc orrára biggyesztenek, már úgy is egy üdítőbb városkép tárulna az ember lelki szemei elé. Nyilván sok részlet módosul még a rajzon, de ismervén a BMW mérnökeinek munkáját bizonyára esztétikus és dögös lesz a végtermék is.

Bár jó eséllyel sikeres lesz az BMW csoport Megacity Vehicle-je, aggodalomra semmi ok: a BMW nem tervezi a saját hagyományaiknak megfelelő, hátsó kerekes, erős belsőégésű motorral szerelt típusainak ilyen jellegű járművekkel történő leváltását. Legalábbis a közeljövőben nem, így csak színesebb lesz a palettájuk, csorbát az „élménytár” nem szenved.

Forrás: autotimes.hu


BMW Megacity Vehicle forradalmian új miniautó

Ugyan a BMW csak 2013-ban tervezi a nagyvárosok lakóinak szánt miniautója bemutatását, az első képeket már most nyilvánosságra hozták, ami igazolja korábbi állításukat, miszerint a legtöbb fejlesztési projekttel szemben előnyt élvez a törpe-Bömbi programja.

Az MCV nem csak a BMW házán belül lesz úttörő: „A Megacity Vehicle lesz az első olyan nagyszériás autó, melynek  utascelláját karbonból készítik. Ezt a LifeDrive architektúrával kombinálva új fejezetet nyitunk az könnyűépítésű autók történetében, mivel így gyakorlatilag teljesen kompenzálni tudjuk az elektromos autókra jellemző 250-350 kg-os súlytöbbletet.” – nyilatkozta Klaus Draeger, a cég fejlesztési részlegének igazgatósági tagja.

Egy lelkes BMW-mérnök a sok közül

A Megacity Vehicle lesz a gyár első önálló emissziómentes villamos hajtású autója, de a fejlesztés során folyamatosan szem előtt tartják azon elvüket, miszerint a jármű szíve – és saját bevallásuk szerint a BMW fő szakterülete is- a hajtás. Draeger szerint meglátjuk majd, hogy egy elektromos autótól is megkaphatjuk a BMW-től elvárt vezetési élményt. Pont ennek elérése érdekében fejlesztik maguk a teljes hajtásláncot, a motortól a nagy teljesítményű elektronikán át, egészen az akksikig. Az angol Car magazin értesülései szerint a hajtáslánc több mint 100 kW-ot teljesít majd, amivel egy ekkora autó – bármely tengelyt hajtsa is – képes permanens mosolyt varázsolni a vezető arcára.

Már a törésteszteken is túl van a Megacity szénszálas szerkezete

A LifeDrive építési mód a járműváz kétszintes tagolását takarja. Az alsó (Drive) modul egyesíti a hajtáslánc-rögzítési és törésbiztonsági funkciókat, míg az ellendarabja, a Life modul a nagy szilárdságú, szénszállal erősített, ultrakönnyű műanyagból készült utascella. Ez nem csak a karosszéria merevségnek előnyös, hanem 50%-os súlymegtakarítást is jelent a hagyományos acélvázakhoz képest, szemben az alumíniummal, ami csak 30%-ot hozna a konyhára, ráadásul egyes biztonságkritikus tulajdonságai is jobbak az előbb említett anyagnak. A súlymegtakarítás a gazdaságos és élményteljes üzemeltetésnek egyaránt szinonimája, míg a moduláris felépítés a rugalmasabb és energiatakarékos gyártás miatt kedvez majd a vásárlónak és gyártónak egyaránt. A kisautó biztonságáról az előzetes töréstesztek fotói tesznek tanúbizonyságot, melyek a galériában megtekinthetőek.

A formatervezők is szabadabban alkothatnak az új konstrukciós elvnek köszönhetően, így egy igazán kívánatos járművet faraghatnak a kis bajorból, amivel a városi és egyben környezettudatos közlekedés egészen új arcot kaphat. Ha csak annyi változna a dizájn, hogy két vesét a skicc orrára biggyesztenek, már úgy is egy üdítőbb városkép tárulna az ember lelki szemei elé. Nyilván sok részlet módosul még a rajzon, de ismervén a BMW mérnökeinek munkáját bizonyára esztétikus és dögös lesz a végtermék is.

Bár jó eséllyel sikeres lesz az BMW csoport Megacity Vehicle-je, aggodalomra semmi ok: a BMW nem tervezi a saját hagyományaiknak megfelelő, hátsó kerekes, erős belsőégésű motorral szerelt típusainak ilyen jellegű járművekkel történő leváltását. Legalábbis a közeljövőben nem, így csak színesebb lesz a palettájuk, csorbát az „élménytár” nem szenved.

Forrás: autotimes.hu


BMW Megacity Vehicle forradalmian új miniautó

Ugyan a BMW csak 2013-ban tervezi a nagyvárosok lakóinak szánt miniautója bemutatását, az első képeket már most nyilvánosságra hozták, ami igazolja korábbi állításukat, miszerint a legtöbb fejlesztési projekttel szemben előnyt élvez a törpe-Bömbi programja.

Az MCV nem csak a BMW házán belül lesz úttörő: „A Megacity Vehicle lesz az első olyan nagyszériás autó, melynek  utascelláját karbonból készítik. Ezt a LifeDrive architektúrával kombinálva új fejezetet nyitunk az könnyűépítésű autók történetében, mivel így gyakorlatilag teljesen kompenzálni tudjuk az elektromos autókra jellemző 250-350 kg-os súlytöbbletet.” – nyilatkozta Klaus Draeger, a cég fejlesztési részlegének igazgatósági tagja.

Egy lelkes BMW-mérnök a sok közül

A Megacity Vehicle lesz a gyár első önálló emissziómentes villamos hajtású autója, de a fejlesztés során folyamatosan szem előtt tartják azon elvüket, miszerint a jármű szíve – és saját bevallásuk szerint a BMW fő szakterülete is- a hajtás. Draeger szerint meglátjuk majd, hogy egy elektromos autótól is megkaphatjuk a BMW-től elvárt vezetési élményt. Pont ennek elérése érdekében fejlesztik maguk a teljes hajtásláncot, a motortól a nagy teljesítményű elektronikán át, egészen az akksikig. Az angol Car magazin értesülései szerint a hajtáslánc több mint 100 kW-ot teljesít majd, amivel egy ekkora autó – bármely tengelyt hajtsa is – képes permanens mosolyt varázsolni a vezető arcára.

Már a törésteszteken is túl van a Megacity szénszálas szerkezete

A LifeDrive építési mód a járműváz kétszintes tagolását takarja. Az alsó (Drive) modul egyesíti a hajtáslánc-rögzítési és törésbiztonsági funkciókat, míg az ellendarabja, a Life modul a nagy szilárdságú, szénszállal erősített, ultrakönnyű műanyagból készült utascella. Ez nem csak a karosszéria merevségnek előnyös, hanem 50%-os súlymegtakarítást is jelent a hagyományos acélvázakhoz képest, szemben az alumíniummal, ami csak 30%-ot hozna a konyhára, ráadásul egyes biztonságkritikus tulajdonságai is jobbak az előbb említett anyagnak. A súlymegtakarítás a gazdaságos és élményteljes üzemeltetésnek egyaránt szinonimája, míg a moduláris felépítés a rugalmasabb és energiatakarékos gyártás miatt kedvez majd a vásárlónak és gyártónak egyaránt. A kisautó biztonságáról az előzetes töréstesztek fotói tesznek tanúbizonyságot, melyek a galériában megtekinthetőek.

A formatervezők is szabadabban alkothatnak az új konstrukciós elvnek köszönhetően, így egy igazán kívánatos járművet faraghatnak a kis bajorból, amivel a városi és egyben környezettudatos közlekedés egészen új arcot kaphat. Ha csak annyi változna a dizájn, hogy két vesét a skicc orrára biggyesztenek, már úgy is egy üdítőbb városkép tárulna az ember lelki szemei elé. Nyilván sok részlet módosul még a rajzon, de ismervén a BMW mérnökeinek munkáját bizonyára esztétikus és dögös lesz a végtermék is.

Bár jó eséllyel sikeres lesz az BMW csoport Megacity Vehicle-je, aggodalomra semmi ok: a BMW nem tervezi a saját hagyományaiknak megfelelő, hátsó kerekes, erős belsőégésű motorral szerelt típusainak ilyen jellegű járművekkel történő leváltását. Legalábbis a közeljövőben nem, így csak színesebb lesz a palettájuk, csorbát az „élménytár” nem szenved.

Forrás: autotimes.hu