Öko-város: Egy mesterséges kráter rehabilitációja : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Öko-város: Egy mesterséges kráter rehabilitációja

Öko-város 2020, egy tervjavaslat Oroszország, Kelet-Szibériában fekvő Mirniy ipari zónájának rehabilitációjára, amit egy innovatív építészeti stúdió az AB Elis Ltd. nyújtott be.

A projektet egy 550 méter mély és több mint egy kilométer átmérőjű mesterséges kráter belsejébe, a világ egyik legnagyobb kőbányájába helyeznék. Az elképzelés az, hogy létrehozzanak egy új kertvárost, ami védett lenne a kemény szibériai környezeti behatásoktól, jellemzően a hosszú és zord telektől és a rövid forró nyaraktól.
Az új város betelepülőket és turistákat vonzana Kelet-Szibériába, több mint 100.000 ember befogadására lenne képes. A rajzok alapján a várost három fő szintre osztották, függőleges farmgazdaság, erdők, lakóhelyek és szabadidős területek.
A terv legérdekesebb része az üvegkupola, ami megóvná a várost és napelemekkel borítva elegendő energiát szolgáltatna a komplexum üzemeltetéséhez.
A központi magban helyeznék el a szellőztető rendszert és a műszaki infrastruktúrát egy többszintű kutatási központtal. Az első szintre kerülnének a szabadtéri, teraszos lakások, kilátással a város központjába telepített erdőre.

Tehát az a célkitűzés, hogy egy új típusú, nagy népsűrűségű a természettel harmonizáló várost hozzanak létre.
Fodítás : Vigh Attila
Forrás: www.evolo.us