Tüzelőanyag-cella – Idén is tarolt a HY-GO™ csapata : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Magyarország első üzemanyagcellás kisautójának újragondolt változata az április 23-25-én megrendezett jubileumi V. Széchenyi Futamon elnyerte a zsűri tetszését, így megkapta a prototípus kategória első díját valamint a leginnovatívabb járműnek járó különdíjat is.

A győri Audi gyár parkolójában tartott versenyen 10 kategóriában 60 alkotás indult el a különleges futamra, amelyen elektromos, pneumatikus, napelemes és üzemanyagcellás járművek álltak rajthoz. A HY-GO™ csapat a Magyar Villamos Művek Zrt. jóvoltából idén elkészült járműve a A HY-GO™ 2.0 nevet kapta, melynek tervezésében és elkészítésében kutatócsoportunk tagjai közül is sokan közreműködtek.

A csapat koordinálását azaz a karmesteri feladatokat az üzemanyagcella fejlesztése mellett idén is Kriston Ákos látta el. A HY-GO™ macgájvere, Molnár Norbert a korábbi évnek megfelelően bámulatosabbnál bámulatosabb ötleteivel és villamosmérnöki hozzáértésével kápráztatta el a nagyközönséget. Az üzemanyagcella tervezésében, tesztelésében és összerakásában két vegyészhallgató Berkes Balázs B. (Béköb) és Nemes Ákos (Gróf Úr) is közreműködött valamint a National Instruments intelligens vezérlőit is egy vegyész hallgató, Vesztergom Soma (NI lovagja) programozta. A marketing és PR feladatok koordinálása mellett, idén Szabó Tamás (pilóta) tervezte a kisautó hidrogén ellátás/töltés rendszerét is.

A HY-GO™ 2.0 jármű létrejöttében több vállalat és szervezet is aktívan részt vett. A jármű elkészítését a Spin-off és Start-up Szövetség segítette, az ultrakönnyű karosszéria a Zoltek cég szénszálaiból készült, a villanymotort a Willisits Mérnöki Iroda készítette a kompozit karosszériát pedig a Meshining Engineering tervezte.

A Jármű paraméterei:

  • Méret: 1,5 x 1,12 x 2,74 méter
  • Súly: 290 kg
  • Teljesítmény: 1000 W
  • Hidrogén üzemanyag: 160 g
  • Fogyasztás: 1,9 g H2 / km
  • Végsebesség: 55 km/óra
  • Hatótáv: 85 km
  • Költség: 30 Ft/Km
  • Zéró káros anyag kibocsátás

Forrás: fuelcell.hu


Magyarország első üzemanyagcellás kisautójának újragondolt változata az április 23-25-én megrendezett jubileumi V. Széchenyi Futamon elnyerte a zsűri tetszését, így megkapta a prototípus kategória első díját valamint a leginnovatívabb járműnek járó különdíjat is.

A győri Audi gyár parkolójában tartott versenyen 10 kategóriában 60 alkotás indult el a különleges futamra, amelyen elektromos, pneumatikus, napelemes és üzemanyagcellás járművek álltak rajthoz. A HY-GO™ csapat a Magyar Villamos Művek Zrt. jóvoltából idén elkészült járműve a A HY-GO™ 2.0 nevet kapta, melynek tervezésében és elkészítésében kutatócsoportunk tagjai közül is sokan közreműködtek.

A csapat koordinálását azaz a karmesteri feladatokat az üzemanyagcella fejlesztése mellett idén is Kriston Ákos látta el. A HY-GO™ macgájvere, Molnár Norbert a korábbi évnek megfelelően bámulatosabbnál bámulatosabb ötleteivel és villamosmérnöki hozzáértésével kápráztatta el a nagyközönséget. Az üzemanyagcella tervezésében, tesztelésében és összerakásában két vegyészhallgató Berkes Balázs B. (Béköb) és Nemes Ákos (Gróf Úr) is közreműködött valamint a National Instruments intelligens vezérlőit is egy vegyész hallgató, Vesztergom Soma (NI lovagja) programozta. A marketing és PR feladatok koordinálása mellett, idén Szabó Tamás (pilóta) tervezte a kisautó hidrogén ellátás/töltés rendszerét is.

A HY-GO™ 2.0 jármű létrejöttében több vállalat és szervezet is aktívan részt vett. A jármű elkészítését a Spin-off és Start-up Szövetség segítette, az ultrakönnyű karosszéria a Zoltek cég szénszálaiból készült, a villanymotort a Willisits Mérnöki Iroda készítette a kompozit karosszériát pedig a Meshining Engineering tervezte.

A Jármű paraméterei:

  • Méret: 1,5 x 1,12 x 2,74 méter
  • Súly: 290 kg
  • Teljesítmény: 1000 W
  • Hidrogén üzemanyag: 160 g
  • Fogyasztás: 1,9 g H2 / km
  • Végsebesség: 55 km/óra
  • Hatótáv: 85 km
  • Költség: 30 Ft/Km
  • Zéró káros anyag kibocsátás

Forrás: fuelcell.hu