Léghajtású akkumulátor elektromos kisautók részére : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Az elektromos autóknál az akkumulátor működtet mindent, így minősége és megbízhatósága a legfontosabb szempont a tervezésnél, a vásárlásnál egyaránt.

A legfőbb kérdés, egy-egy töltéssel mekkora az akkumulátor futamideje? A gyártók minél kevesebb töltéssel minél hosszabb távolságok elérésén fáradoznak. A skóciai University of St. Andrews kutatói munkájának köszönhetően 5 éven belül akár napokig is üzemelhetnek a kisautók.
Peter Bruce és csapata egy léghajtású akkumulátor kifejlesztésén dolgozik, amely, sikeressége esetén, a lítium kobalt-oxid elektróda helyébe léphet. A STAIR, azaz a St. Andres Air az összes megújuló energiaforrással kompatibilis, és a projekt célja, hogy az 5-10-szeresére növelje az akkumulátor kapacitását a mostani lítiumos megoldásokhoz képest. Az oxigén megfelelő mértékű hasznosítása a legfontosabb feladata, elkerülve a korábban szükséges vegyi anyagok szállítását. Ennek egyik előnye, hogy az akkumulátor olcsóbb és könnyebb lesz. A folyamat részeként nem drága anyagok, hanem porózus szén alkatrészek felhasználásával készül. A fejlesztők a szél- és napenergia minél hatékonyabb hasznosításán is dolgoznak, leginkább a feltöltési folyamatnál alkalmazva; töltéstől töltésig pedig a technológiával nyert oxigén segítségével nyújtanák meg a futamidőt.
A projekt most érkezett a The Engineering and Physical Sciences Research Council of Great Britain (EPSRC) által támogatott 4 év feléhez, és már sikerült a 8-szorosára növelni az akkumulátorok kapacitását. A tervek szerint még 5 év kell a levegővel működő elemek kereskedelmi értékesítéséhez, melyeket először  mobiltelefonokon, laptopokon és mp3/mp4 lejátszókon tesztelhetünk.

Forrás: alternativenergia.hu