A villanyautós világrekord titka: új típusú akkumulátor : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Az elektromos meghajtású gépkocsik elterjedésének legfőbb akadályát a szűk hatósugárban látják szakemberek. Az átlagos villanyautó legföljebb 120-140 kilométert tud megtenni telepeinek egyszeri feltöltésével. Még a Nissan cég új, középkategóriás modellje, a Leaf akkumulátorai is kimerülnek 200 kilométer gurulás után.

A fentiekhez képest valóban technikai áttörést jelent a berlini DBM cég és a Lekker Energy áramszolgáltató  kooperációjában készült elektromobil, amely kedden egyszeri feltöltéssel, óránként 85-90 kilométeres sebességgel haladva tette meg a München és Berlin közötti 605 kilométeres távolságot. Közben ment az Audi A2 típusú kocsiban a fűtés, égtek a fényszórók, vagyis nem csak a villanymotor fogyasztotta a telepekben rejlő energiát.
Mint az autót vezető Mirko Hannemann, a DBM fejlesztőmérnöke a Die Weltnek elárulta: a világcsúcsot elérő kisautóba teljesen új típusú akkumulátort építettek be. A lítium-fém-polimer bázisú telep “minőségi ugrást jelent” az eddigi akkukhoz képest, és lekörözi még a Nissan Leaf modelljének lelkét képező lítium-ion akkumulátort is.

Ráadásul a német akku összehasonlíthatatlanul kisebb, mint más típusok, amelyek gyakran nemcsak a csomagtartót, de az utastér egy részét is elfoglalják. Az A2 csomagtere teljes mértékben az utasok rendelkezésére áll, az akkumulátor egy köbdeciméternyi helyet sem foglal el belőle. A telep élettartamát 500 ezer kilométer futásteljesítményben adja meg a gyártó cég. Ez szintén világrekordgyanús.
A német kormány el akarja érni, hogy 2020-ban legalább egymillió villanymeghajtású gépkocsi közlekedjen az országban. Újabb tíz év múlva pedig ideális esetben hatmillió lenne a számuk. Berlin így akarja elérni becsvágyó környezetvédelmi célját: a németországi szén-dioxid-kibocsátás 80 százalékkal történő csökkentését.
Ma a német utakon mintegy 42 millió robbanómotoros gépkocsi közlekedik. Évente tízmillió új és használt autót helyeznek forgalomba az országban.

Forrás: alternativenergia.hu