Biciklimegosztó rendszer RAFAA módra : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Biciklimegosztó rendszer RAFAA módra

A tavalyi évben Koppenhágában meghirdettek egy pályázatot, amin egy biciklimegosztó rendszert kellett a jelentkezőknek tervezniük. Rafael Schmidt is részt vett a versenyen, aki a RAFAA építészeti és dizájner cég tulajdonosa.

Ötletes megoldás az egyszer biztos

A bringa egy alumínium vázas szerkezet, ami fel van szerelve egy 26v lythium akkumulátorral. Ez hajtja kisebb nagyobb távokon a biciklit és ez látja el energiával a beépített GPS és WLAN rendszert is. Rafael úgy tervezte meg az alkatrészeket és az illesztéseket is, hogy egyetlen elemét sem lehessen ellopni a másik nélkül. Ha valaki mégis ilyenre vetemedne, ne tegye, mert a GPS a használat kezdetétől rögzít, és ha elhagynánk a város határát egyszerűen letilt.

Gyönyörű kidolgozás

A használatához egyszerűen regisztrálnunk kell majd az interneten, vagy be kell helyeznünk a bicikli kezelőpanelébe a bankkártyánkat. Erre csak biztosítékként lesz szükség, amit csak akkor terhelnek meg, ha a kerékpár megsérül vagy ellopják. 30 percig élvezhetjük majd ingyenesen a városi cirkálást, utána ugyanis 5 koronát számol fel a rendszer félóránként. Remélhetőleg egyszer a legtöbb városban lesznek hasonló rendszerek, de addig vigyük a saját bringánkat.

Egy bicikli parkoló

Az okos bicikli

Categories: Technológia