A világ összes gépjárművének ilyen módon működő 4 %-a helyettesíteni tudná a világ összes villamos erőművét! : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton
Tankoljunk alumíniumot!

Jerry Woodall, a Purdue Egyetem (USA) tanára új, egyszerű, elektrolízis néküli megoldást javasol a hidrogén vízből történő előállítására. Megfigyelése szerint a vízbe juttatott – galliummal ötvözött – alumínium olyan hevesen lép reakcióba az oxigénnel, hogy viszonylag rövid idő alatt nagy mennyiségű hidrogén szabadítható fel ilyen módon. A galliumra azért van szükség, hogy ne jöhessen létre az alumínium felületén az a védőréteg, amely normál esetben megakadályozza az alumínium és az oxigén további reakcióját.

Mivel az hidrogénnel működő üzemanyagcellás autók elterjedésének egyik akadálya éppen a hidrogén töltőállomás-hálózat hiánya, ami többek között a hidrogén biztonságos szállításának és tárolásának nehézségeivel is összefügg, a felhasználás helyszínén (ráadásul bevitt energia – elektrolízis – nélkül) történő hidrogén-előállítás óriási előrelépést jelentene. Számításai szerint a hatékony működéshez szükséges alumínium-ötvözet mennyiség körülbelül akkora helyet igényelne, mint a mai benzintankok, bár a víz + “üzemanyag-adalék” súlya persze lényegesen nagyobb lenne a benzinénél. Ára viszont lényegesen alacsonyabb: fele-harmada. A gallium egyszerűen (az nem lép reakcióba az oxigénnel), az alumínium viszonylag olcsón visszanyerhető a folyamat végén visszamaradt masszából.

A hidrogénnel működő üzemanyagcellás járművek elterjedése forradalmi jelentőségű változást jelentene a Föld energiagazdálkodásában. A hidrogén gyakorlatilag korlátlanul áll rendelkezésre (óceánok) és energiává alakítása egyáltalán nem szennyezi a környezetet.

Még egy felkiáltójeles adat: Az éppen – otthon, vagy a munkahelyen – parkoló hidrogénes üzemanyagcellás járművek motorja kiválóan alkalmas lenne a ház energiaellátására, illetve az energia-hálózatokba való besegítésre. A világ összes gépjárművének ilyen módon működő 4 %-a (írd és mondd: négy százaléka!) helyettesíteni tudná a világ összes villamos erőművét!

Forrás: origo.hu