Leáll a hidrogénautó-fejlesztéssel a BMW : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Leáll a hidrogénautó-fejlesztéssel a BMW

Egyelőre nem fejleszti tovább folyékony hidrogénes technológiáját a BMW, amely már működőképes prototípusokat is készített.

Sokáig úgy tűnt, a BMW úttörő lehet a folyékony hidrogénnel tankolható luxusautók gyártásában, a bajorok azonban most úgy döntöttek, hogy parkolópályára küldik a technológiát. Klaus Dräger, a BMW fejlesztési igazgatója jelentette be, hogy nem lesz új hidrogénes tesztflotta.

Ezzel a BMW követte a Volkswagent, amely a német autógyártók közül elsőként jelentette be, hogy a folyékony hidrogénnel mint üzemanyaggal semmilyen módon nem akar foglalkozni. Szakértők kockázatosnak tartják a BMW stratégiáját, hiszen sok más gyártóhoz hasonlóan évek óta tanulmányozza a technológiát.

A Mercedes-Benz a BMW-vel ellentétben továbbra sem áll le hidrogénes fejlesztéseivel, bár a két gyár eltérő módon közelíti meg a kérdést: míg a BMW hagyományos motorokban égeti el a hidrogént, addig a Mercedes üzemanyagcellákban állít elő belőle áramot. Dieter Zetsche Daimler-főnök szerint a „hidrogén jó a környezetnek és az embereknek”, ezért a gyár mindent meg fog tenni azért, hogy a technológia mihamarabb piacképes legyen.

Forrás: origo.hu