Hidrogén-termelő technológia hajók számára : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Hidrogén-termelő technológia hajók számára

A Pudue Egyetem kutatói kifejlesztettek egy módszert, mely alumíniumot és egy folyékony ötvözetet használva vonja ki a hidrogént a tengervízből, hogy meghajtsa a hajók motorjait. Az új technológia, mely potenciális helyettesítőt jelent a benzinnel és dízellel szemben, segíthet a belső égésű motorokban közvetlenül felhasználható hidrogén előállításában.

Az új módszer ráadásul szükségtelenné teszi a hidrogén szállítását vagy tárolását – ami a hidrogén járművekben történő felhasználásával kapcsolatos két legfontosabb kihívás. Mivel a folyamat során keletkező hulladékot újra lehet hasznosítani szélturbinák és napelemek alkalmazásával, a technológia egy új módszert jelent a két megújulóval termelt energia tárolásában is.

A szél- és napenergia esetén a legfontosabb korlát a megtermelt energia tárolása, de a hidrogén termelésébe történő bekapcsolása megoldhatja ez a problémát, hiszen a hidrogénből később is lehet elektromosságot termelni.

Az alumínium a víz oxigén atomjaival lép reakcióba, felszabadítva a hidrogént. A hulladékként keletkező alumínium-hidroxidot újra alumíniummá lehet alakítani a már létező technológiák segítségével. Mivel az alumínium olcsó, bőségesen rendelkezésre álló nyersanyag, és energiasűrűsége is nagyobb, mint a széné, a technológiát globális szinten is alkalmazni lehet, csökkentve a fosszilis üzemanyagok fogyasztását.

Forrás: servian.hu