Városi tangó 240-nel : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Városi tangó 240-nel

A Tango egy sávduplázó, sávfelező merőlegesen beparkoló Smart trónkövetelő,
karcsú testű, mégsem felborulós, lámpánál bárkit legyorsulós, büdösett nemkipuffugós kétszemélyes városi kisautókirály.

A képen látható furcsa járgány pár év múlva megjelenhet az utcákon. Engem személy szerint egy InterCity által oldalbacsokólt új Suzuki-ra (ami félreértés ne essék, tetszik) emlékeztet. Annyira kicsi, hogy majdnem robogó, de azért még rendelkezik minden olyan stílusjeggyel, ami autó magasságokba emeli fel (pl. van 4 kereke és védelmező kasztnija).

A futurisztikus kisautó minden tekintetben megoldást jelent a nagyvárosi közlekedési problémákra. Csökkenti a forgalmat és dugót, mivel 1 jelenlegi sávban 2 tangó simán megfér egymás mellett. Egy normal autó helyére 3 tangó tud beparkolni úgy, hogy ajtót lehessen nyitni. Mivel elektromos szerkezetről van szó károsanyagkibocsátása 0%.

De álljunk is itt meg az elektromos motornál. Biztos gyenge és egész éjjel tölteni kell. Hhmm. Elég pazarul sikerült a dolog. 0-100-ra 4mp alatt gyorsul végsebessége pedig 240 km/h, ami városba végül is nem rossz. Egy feltöltéssel 130 km-t tud megtenni. Ipari áramról 80%-ra 10 perc alatt tölthető fel. Sima otthoni 220-as konektroból pedig 3 óra alatt fullra.

Ránézésre még egy kétség felmerül: keskeny, magas, ezért borul. Azt vetítik be a készítük, hogy atomstabil, mivel a súlypontja erősen alul van. Rénszarvars teszten sok más autót lenyomott.

A legolcsóbb T100-as modell $18.700 (3,5M) a gyorsulóbajnok T600-as pedig $85.000 (16M :o)  A T100-as is bebüntet jópár lóerőbajnokot a 7mp alatt 100-ra gyorsulásával. További részletek és előrendelés 2008-as szállítással: http://www.commutercars.com/

Forrás: pto.hu