Műszerfal helyett egy nagy iPhone – Chrysler 200C : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Műszerfal helyett egy nagy iPhone – Chrysler 200C

”Az ajtóktól kezdve, a beltéren keresztül, a hifiig egy darab gomb nem sok, annyi nem lesz ebben az autóban” – állítja Jason Monroe a Chrysler szóvivője, miközben a négyajtós, elektromos Chrysler 200C koncepcióról áradozik lelkesen.

A gyártásra kész rendszert egyébként a Nartron szabadalmaztatta, melynek sok más cég által használt humán-interfész technolgiák is a tulajdonában vannak. Hogy csak egy elgondolkoztató példát említsünk: pl. az Apple. Talán ez segít megmagyarázni az autóban fellelhető iPhone inspirálta megoldásokat.

A szerényen csak az iQ Power névre hallgató rendszer segítségével az autótulajdonosok például bármely okostelefont egyszerűen beprogramozhatnak az autó nyitására, zárására, vagy az ablakok letekerésére. A smartphone segítségével bárhonnét élő képet kaphatnak az autó belsejéről. (így akár végignézhetik, ahogy egy smartphone-os autótolvaj eltulajdonítja a járművet..)Az Apple-től ismert cover-flow technikával lapozgathatják a zenetárat az íves műszerfalon az előlülők. A médiatár beállításai is az okostelefonunkban kerülnek rögzítésre, így ha átülünk anyu 200C-jébe, akkor ugyanazok a számok fognak a kedvencek között szerepelni.Természetesen ennél sokkal fontosabb dolgokat is személyreszabhatunk. Milyen adatokat, mekkorában, hol, milyen színben szeretnénk látni a műszerfalon? Ha apuka viszi el az autót, akkor egy nagy fordulatszámérő jelenik meg középen, mellette az mp3 kínálat, ha az okostelefonon keresztül anyukát érzékeli az autó, akkor a navigáció és overlay-n a kilóméteróra és a tolatóradar képe figyel majd a műszerfalon.

Forrás: pto.hu