Falx Salker – Hibrid meghajtású repülő : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Falx Salker – Hibrid meghajtású repülő

Napelemes járművek már régóta készülnek, de azért még kevesen próbálkoztak napelemes repülőgép létrehozásával, pedig a repülők az igazi benzinzabálók és pont emiatt a legnagyobb levegőszennyezők.

Sok éves kutatás-fejlesztés eredményeként a Falx Air nekilátott egy napelemes, elektromos-hibrid meghajtású repülő prototípusának megvalósításhoz. A futurisztikus megjelenésű, függőlegesen landoló és felszállni is képes Falx Salker súlyán ahol lehet faragtak: az egyszemélyes változat 350, míg a kétüléses modell 450 kg-ot fog nyomni. A gépbe egy extra takarékos 100 lóerős robbanómotor kerül, melyre rásegítenek a napkollektorok, így képes 10 liter benzinnel egy órát a levegőben tölteni. Ez év végén érkezik a prototípus, míg 2009 végére akár a tömeggyártáshoz szükséges engedélyt is megkaphatja.

Forrás: pto.hu

Categories: Napenergia, Technológia