Biokinetikus sirály – Earthrace földkerülő versenyhajó : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Mi is történik akkor, ha kegyetlen mérnökarcok szalvétarajzokkal tűzdelt kocsmaestje kicsit elfajul pszichoid irányba? Nos, ilyenkor születnek az első blikkre totálisan elmebeteg, ugyanakkor csodálatos ötletek, amik az emberiséget műszaki szempontból előbbre viszik.

Minden bizonnyal ilyen kora hajnali agyrémként kezdhette pályafutását a versenyhajók, vadászrepülőgépek és borulásbiztos indián csónakok gyermekeként és a fenntarthatóság jegyében megálmodott, szárnyával éppen csapó sirályra emlékeztető Earthrace földkerülő versenyhajó is. Az új-zélandi tervezésű, csupán 1,25 millió dolláros (220 millió Ft) hajó háromtestű, hullámfúró felépítésű, a konstrukció alapjait az a speciális célokat szolgáló hajóknál bevett építési mód adja, mellyel igyekeznek a függőleges mozgást minimalizálni, és a hajót inkább a hullámokon keresztülvezetni. Mindez állítólag a lehető legkisebb ellenállást és így a minimális üzemanyag-felhasználást szolgálja, tisztes, 90 km/h-s végsebesség mellett. Ugyanakkor nem elhanyagolható tény, hogy így a hajó designja kívül-belül keményen büntet.

Ráadásul az alternatív energiaforrások propagálása jegyében az Earthrace 2 db 8,3-as sorhatos turbós, egyenként 540 Le-s és 1726 Nm-es Cummins csónakmotorja biodízelt fog szürcsölni hosszú útján, melynek elsődleges célja 65 nap alatt körbehajózni a Földet, megdöntve ezzel az alternatív hajtású vízi járművek 1998 óta fennálló 75 napos világrekordját. A rekordkísérlet előre láthatólag 2008. március első napján kezdődik Spanyolországban, és csupán 12 igen rövid megálló fogja megszakítani. Earthrace, ahoi!

Forrás: pto.hu

Categories: Bioenergia, Technológia