A retro stílusú 300C sikereit szeretné lemásolni a Chrysler újdonsága, legalábbis ha sorozatgyártásba kerül. A 200C azonban inkább a modern formákat részesíti előnyben, és hajtáslánca is a jövőbe tekint, hiszen tölthető hibrid rendszert kapott a Chrysler tanulmányautója.
Nem nehéz kitalálni a nevéből, hogy a 300C sikereire pályázik a Chrysler új prototípusa. A 200C azonban egyelőre csak tanulmányautó, méghozzá tölthető hibrid hajtáslánccal, így megvalósulása még várat magára, de formáját már most szívesen látnák a Sebring utódján.
Az amerikai autós sajtó egyöntetűen a Sebring unalmas formatervét okolja, hogy a középméretű Chrysler nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Detroiti Autószalonon bemutatott 200C EV Concept formájáról azonban elragadtatva beszélnek. Még akkor is, ha nekünk szemből az autó kísértetiesen hasonlít az Opel Insigniára, főleg a fényszórók és a hűtőmaszk formája idézi a német középkategóriást. A 200C hossza 4,88 méter, szélessége 1,87 méter, magassága 1,45 méter, hatalmas tengelytávja 2,95 méterre nyúlik. Egyelőre nem sokat tudunk az autó hajtásáról, hiszen gyártója csak annyit árult el, hogy a tölthető hibrid rendszerben egy kisméretű benzinmotor dolgozik, és a 268 lóerős összteljesítményű hajtás hét másodperc alatt repíti az autót százra, végsebessége 193 km/óra. Csupán elektromotoros üzemben a hátsó kerekein hajtott autó mintegy hatvan kilométert képes megtenni, de ha az áramfejlesztésre használt kis benzinmotor is beszáll, akkor tízszeresére nőhet ez a hatótáv. A 200C utasterét számos elektronikai berendezéssel ellátták, műszerfalát például hatalmas kijelző helyettesíti, Internet elérés is került az autóba, de képernyőjén azt is megnézhetjük, mekkora a forgalom a város másik pontján.
Arról nem esett szó, hogy a 200C EV Concept szériagyártásra szánt változata bemutatkozik-e, pedig nem jönne rosszul a Chrysler számára, ha lenne egy ekkora és ilyen formájú, hibrid hajtású modellje.
Forrás: a5.hu