300C után itt a Chrysler 200C : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

300C után itt a Chrysler 200C

A retro stílusú 300C sikereit szeretné lemásolni a Chrysler újdonsága, legalábbis ha sorozatgyártásba kerül. A 200C azonban inkább a modern formákat részesíti előnyben, és hajtáslánca is a jövőbe tekint, hiszen tölthető hibrid rendszert kapott a Chrysler tanulmányautója.

Nem nehéz kitalálni a nevéből, hogy a 300C sikereire pályázik a Chrysler új prototípusa. A 200C azonban egyelőre csak tanulmányautó, méghozzá tölthető hibrid hajtáslánccal, így megvalósulása még várat magára, de formáját már most szívesen látnák a Sebring utódján.

Az amerikai autós sajtó egyöntetűen a Sebring unalmas formatervét okolja, hogy a középméretű Chrysler nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Detroiti Autószalonon bemutatott 200C EV Concept formájáról azonban elragadtatva beszélnek. Még akkor is, ha nekünk szemből az autó kísértetiesen hasonlít az Opel Insigniára, főleg a fényszórók és a hűtőmaszk formája idézi a német középkategóriást. A 200C hossza 4,88 méter, szélessége 1,87 méter, magassága 1,45 méter, hatalmas tengelytávja 2,95 méterre nyúlik. Egyelőre nem sokat tudunk az autó hajtásáról, hiszen gyártója csak annyit árult el, hogy a tölthető hibrid rendszerben egy kisméretű benzinmotor dolgozik, és a 268 lóerős összteljesítményű hajtás hét másodperc alatt repíti az autót százra, végsebessége 193 km/óra. Csupán elektromotoros üzemben a hátsó kerekein hajtott autó mintegy hatvan kilométert képes megtenni, de ha az áramfejlesztésre használt kis benzinmotor is beszáll, akkor tízszeresére nőhet ez a hatótáv. A 200C utasterét számos elektronikai berendezéssel ellátták, műszerfalát például hatalmas kijelző helyettesíti, Internet elérés is került az autóba, de képernyőjén azt is megnézhetjük, mekkora a forgalom a város másik pontján.

Arról nem esett szó, hogy a 200C EV Concept szériagyártásra szánt változata bemutatkozik-e, pedig nem jönne rosszul a Chrysler számára, ha lenne egy ekkora és ilyen formájú, hibrid hajtású modellje.

Forrás: a5.hu