10 000 G-s mágnesparittya : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

10 000 G-s mágnesparittya

Sokkal könnyebb lenne cuccokat az űrbe juttatni, meg az űrkutatás is jobban menne, ha nem lenne az a fránya gravitáció.

A jelenlegi űrhajós, rakétás technológiával 1 kiló krumpli földkörüli pályára állítása kb. 1,5 millió forintnyi dollárba kerül. A LaunchPoint Technologies egy olyan óriás mágnesparittyán dolgozik, aminek a segítségével a kezdetekben ez az összeg 275e Ft/kg-ra csökkenhet, a technológia tökéletesítése és térhódiítását követően pedig egészen 35e Ft/kg útiköltségig mehet le, így Anettka a 41 kilójával olcsón megúszná, ha túlélné a centrifúga monstertből történő katapultálást.

A tervek szerint, nagyon leegyszerűsítve a dolgot, a Nevadai sivatagba egy hatalmas 4,5 km átmérőjű körgyűrűt, vákum alagutat építenének. Ebben kezdenének el durva elektromágnesekkel keringtetni egy kb. 100 kg hasznos teherbírású kevlárral borított kapszulát egyre gyorsabban, anélkül, hogy az az alagút/cső falához érne. Konkrétan egészen 9,6 km per másodperc (kb. 35 000 km/h) sebességig gyorsítják. A végsebesség elérésekor a csomag 10 000 G erővel próbál kitörni, amit meg is tehet, miután a körhintából ráengedik az égbe mutató rámpára. 10 000 G azért nem kevés valljuk be. Az emberek többsége 3G-nél beájul, az űrhajósokat 9G-ig edzik. Ezt már a fogtömés sem bírja. Nagyobb benne a centrifugális erő, mint Chuck Norris köríves rúgásában.

Felhasználási célja első körben műholdak költséghatékony pályáraállítása, ha bírják a gyűrődést és nem lapulnak ki kilövés közben.

2007.06.20 Update: “Az F1-ben legfeljebb 3-4 G hat a pilótákra menet közben, a legnagyobb, amit túléltek, 178 G volt: a brit David Purley kocsija az 1977-es silverstone-i futamon 173 kilométer/óráról nullára 66 centiméteren belül lassult le.” – mondja az index.hu

Categories: Technológia