Az automata járművek már köztünk vannak : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Az automata járművek már köztünk vannak

Önmagát vezető autót fejleszt a GoogleA keresőcég munkatársai által életre keltett, a forgalmat radarokkal, lézeres távolságmérőkkel és digitális kamerákkal “látó” járművek már mintegy 225 ezer kilométert tettek meg az utakon – bár egyelőre még mindig ül bennük sofőr is.Ezt Sebastian Thrun, a cég egyik vezető szoftverfejlesztője  –  és a Stanford Egyetem professzora – jelentette be a cég hivatalos blogján. A Google azért vágott neki az autók fejlesztésének, mert a közlekedés biztonsága és hatékonysága napjaink egyik komoly problémája, technológiájukkal pedig a balesetek csökkentése mellett az emberek utazással töltött idejét, illetve a szén-dioxid-kibocsátást is csökkenteni akarják.

Az automata járművek már köztünk vannak

A cég blogján lévő információk szerint a magukat automatikusan vezetni képes járművek már mintegy 225 ezer kilométert tettek meg a forgalomban, például a cég Mountain Viewban lévő központjából maguktól elhajtottak a Santa Monica-i központba, illetve megkerülték a Tahoe-tavat.

Természetesen egyelőre minden esetben valódi sofőr is ült a volán mögött, aki egy esetleges hiba esetén beavatkozhatott, emellett a haladást vezérlő szoftver működését vizsgáló operátor is minden esetben utazott az autókban, és autóik érkezéséről a helyi rendőrségeket is értesítették előzetesen.

Kamerával, radarral, lézerrel látnak

A magukat vezetni is képes Toyote Priusok egyébként a rájuk szerelt digitális kamerák, radarok, és lézeres távolságmérők segítségével “látják” a többi autót és az utat. Navigálásukhoz a hagyományosnál jóval részletesebb digitális térképi információkat használtak fel.

A keresőcég önvezető járműveinek fejlesztésében az amerikai védelmi minisztérium kutatásokért felelős részlege, a DARPA által robotjárművek számára szervezett versenyén jól szereplő csapatok mérnökei is részt vettek.

Filmre vették a Google automata Hibrid Priusait

Sokat várnak tőle

A Google szerint a fejlett technológia alkalmazásával felére lehet majd csökkenteni az utakon bekövetkező haláleseteket – a WHO statisztikái szerint egy esztendőben átlagosan 1,2 millió ember veszíti életét közlekedési balesetben világszerte.

Emellett a keresőcég arra számít, hogy az intelligens járművek megjelenésével a közös autóhasználat is népszerűbbé válik majd, amelynek köszönhetően a gépkocsik használatának aránya is le fog csökkenni, az optimálisan generált útvonalaknak köszönhetően pedig az utazás ideje, így pedig a kibocsátott károsanyag mennyisége is le fog csökkenni.

Forrás: origo.hu