
Az automata járművek már köztünk vannak
A cég blogján lévő információk szerint a magukat automatikusan vezetni képes járművek már mintegy 225 ezer kilométert tettek meg a forgalomban, például a cég Mountain Viewban lévő központjából maguktól elhajtottak a Santa Monica-i központba, illetve megkerülték a Tahoe-tavat.
Természetesen egyelőre minden esetben valódi sofőr is ült a volán mögött, aki egy esetleges hiba esetén beavatkozhatott, emellett a haladást vezérlő szoftver működését vizsgáló operátor is minden esetben utazott az autókban, és autóik érkezéséről a helyi rendőrségeket is értesítették előzetesen.
Kamerával, radarral, lézerrel látnak
A magukat vezetni is képes Toyote Priusok egyébként a rájuk szerelt digitális kamerák, radarok, és lézeres távolságmérők segítségével “látják” a többi autót és az utat. Navigálásukhoz a hagyományosnál jóval részletesebb digitális térképi információkat használtak fel.
A keresőcég önvezető járműveinek fejlesztésében az amerikai védelmi minisztérium kutatásokért felelős részlege, a DARPA által robotjárművek számára szervezett versenyén jól szereplő csapatok mérnökei is részt vettek.
Filmre vették a Google automata Hibrid Priusait
Sokat várnak tőle
A Google szerint a fejlett technológia alkalmazásával felére lehet majd csökkenteni az utakon bekövetkező haláleseteket – a WHO statisztikái szerint egy esztendőben átlagosan 1,2 millió ember veszíti életét közlekedési balesetben világszerte.
Emellett a keresőcég arra számít, hogy az intelligens járművek megjelenésével a közös autóhasználat is népszerűbbé válik majd, amelynek köszönhetően a gépkocsik használatának aránya is le fog csökkenni, az optimálisan generált útvonalaknak köszönhetően pedig az utazás ideje, így pedig a kibocsátott károsanyag mennyisége is le fog csökkenni.
Forrás: origo.hu