Alstom-hibridek német síneken : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Alstom-hibridek német síneken

Öt darabból áll Európa első speciális vonatflottája

Egy éven belül felállhat Európa első hibridmozdony-flottája, miután öt korszerű, környezetkímélő jármű teszteléséről állapodott meg a gyártó Alstom és a német vasúttársaság leányvállalata.

Európa első hibrid tolatómozdonyainak teszteléséről állapodott meg a Deuthsche Bahn (DB), a középnémet regionális vasúttársaság (MEG) és az Alstom. A DB leányvállalata az új szerződés értelmében öt hibrid mozdonyt bérel a gyártótól a tesztek 2011-es lezárásáig.

Ezzel felállhat Európa legelső hibridmozdony-flottája, melynek első darabját egyébként az idei berlini Innotrans kiállításon mutatatta be az Alstom. Az új járművek innovatív technológiájának köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás 50, míg a károsanyag-kibocsátás 70 százalékkal csökken a hagyományos mozdonyokéhoz képest.

A hibrid mozdonyok prototípusát először a 2006-os Innotranson vehették részletesen szemügyre a szakemberek. A korszerű, környezetbarát jármű bemutatása óta tesztek sorozatát teljesítette, melyet most újabbak követnek a DB és a MEG jóvoltából.

A nagy tömegű szerelvények széles skáláján alkalmazható hibrid tolatómozdonyok mintegy 600 kilo-wattos csúcsteljesítményének leadásához mindössze egy 250 kilo-wattos teljesítményű dízelmotor adja az alapot, a fennmaradó energiát a dízelerőforrás által újratöltött akkumulátorokból nyeri a jármű.

Az Alstom európai piacra szánt hibrid mozdonyai rendkívül alacsony zaj- és rezgésszintjük miatt jól alkalmazhatók épületekben és alagutakban egyaránt. Nem elhanyagolható szempont, hogy a hasznos idő kevesebb, mint 50 százalékában működik a jármű dízel erőforrása, így az – szemben a hagyományos mozdonyokkal – nem terheli fölöslegesen a környezetet.

Hibrid tesztek

A próbafutások a DB Green Logistic intenzív teszt programjának keretein belül valósulnak meg. A teszteket többek között a rotterdami kikötőben végzik. Az Alstom Traintracer nevű adatátviteli rendszerének köszönhetően a szakemberek azonos időben vizsgálhatják a mozdonyok adatait és napi teljesítményét.

Forrás: Népszabadság

Categories: Technológia