Átlépte a 200 km/h-t a széllel hajtott autó : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Átlépte a 200 km/h-t a széllel hajtott autó

Egy brit mérnök fejlesztette ki azt a szélerővel hajtott járművet, amellyel sikerült megdöntenie a kategória sebességrekordját és átlépnie a 200 km/h-s lélektani határt.

A BBC értesülései szerint a rekorddöntésre a nevadai sivatagban fekvő Ivanpah-tó kiszáradt medrében került sor. A Greenbird nevű autó 202,9 km/h-s sebességet tudott elérni. Richard Jenkins tíz év kemény munkájával fejlesztette ki a környezetbarát járgányt, amely a nagy napon „minden elképzelést felülmúló módon” állta meg a helyét.

A korábbi rekordot (közel 187 km/h) az amerikai Bob Schumacher állította fel 1999-ben, Iron Duck nevű járművével.

„Nagyon jó érzés, hogy ennyi idő után minden probléma nélkül sikerült venni az akadályt, szinte túl egyszerű volt” – lelkendezett Jenkins a BBC-nek adott interjújában.

A Greebird kizárólag a szél erejét kihasználva működik, amit többek között pillekönnyű, szénszálas kompozit anyagból készült karosszériája tesz lehetővé. A tervező szerint valójában „nagy teljesítményű” vitorlásról van szó, amely azonban vásznak helyett szilárd szárnyakat használ a szél munkába fogására.

A jármű formájának köszönhetően – különösen ilyen nagy sebességnél – a szárnyak emelőerőt is generálnak, ezért apró, a Forma-1-es autókéhoz hasonló légterelőket alkalmaztak a Greenbirdön, hogy nagyobb leszorító erővel a talajon tudják tartani száguldás közben.

„A Greenbird önsúlya 600 kilogramm, de ahogy gyorsul, a légterelők akár egy tonnás erővel is nyomják a földhöz” – magyarázta Jenkins, aki az elmúlt évtized során öt szélerővel hajtott járművet is tervezett, köztük egy jégen sikló vitorlást, amelyet a sikeres rekorddöntés után szeretne továbbfejleszteni.

Forrás: HVG

Categories: Szélenergia, Technológia