A NABI új hazai fejlesztése (NABI Sirius) : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

A NABI új hazai fejlesztése (NABI Sirius)

A NABI Sirius típuscsalád

A NABI új hazai fejlesztése, a magyar és európai piacra tervezett korszerű NABI Sirius autóbusz, a nemzetközi piacokon szerzett tapasztalatokat és az ennek megfelelő minőséget hozta el a magyar autóbusz-üzemeltetők számára.
A NABI Sirius fejlesztésénél a minőségre való törekvés a fejlesztéstől a konstrukció kialakításán át a gyártásig, a beszállítók kiválasztásától a kiszerelésig, a fényezéstől a finombeállításokig jellemző volt.

Az új, izgalmas és különleges formájú autóbuszcsalád tervezésénél az egyik cél az volt, hogy a közösségi közlekedés vonzó legyen az utasok számára. A jármű 12,5 méter hosszú, 104 utas szállítására alkalmas, és kialakításának köszönhetően leginkább városi, illetve elővárosi viszonylatban közlekedhet majd.
Az autóbusz fejlesztésénél fontos szempont volt a gazdaságos és megbízható üzemeltetetés is, mint ahogy különleges hangsúlyt kapott a környezetvédelem. A magyar mérnökök a rájuk jellemző innovatív hozzáállással sikeresen oldották meg a nehéz feladatot.

Az autóbusz utasai jól láthatják ezt a barátságos, tágas, részleteiben kidolgozott utastérben, kezükkel tapinthatják a kiváló minőségű beltéri anyagokon. A tágas utasajtókon keresztül az alacsony belépőszint megkönnyíti a fel- és leszállást. A mozgáskorlátozottak utazását felhajtható rámpa segíti.

A járművezetők számára is nyilvánvaló a minőség iránti elkötelezettség, a minden igényt kielégítő, állítható vezetőülésben helyet foglalva, az állítható kormányoszlopot beállítva, kényelmesen elhelyezkedve a vezetőtérben. A minőségi anyagokkal burkol műszerfal, a kézre eső kapcsolók, az utastájékoztató és audiorendszer kezelő szervei, mind a napi munkavégzést könnyítik meg, növelve ezzel a közlekedési szolgáltatás színvonalát.

A hazai és európai fejlesztőktől származó, európai színvonalú, többszörösen tesztelt komponensek garantálják a megbízható működést és a hosszú élettartamot. A NABI Sirius nem csupán külső megjelenésében, hanem biztonsági szempontból is hasonlít az amerikai piacra gyártott buszokhoz, amelyek az acélvázas szerkezetnek köszönhetően fokozottan strapabíróak.

A NABI Sirius fejlesztése során, már a konstrukció kialakításakor fontos szempont volt az autóbusz üzemeltetési költsége. A komplett MAN alváz alkalmazása rendkívül megkönnyíti az üzemeltetők számára a karbantartási feladatokat, és biztosítja a kiváló szervizhátteret Magyarországon és Európában egyaránt.

Az összehangolt hajtáslánc révén kedvező az autóbusz üzemanyag-fogyasztása, az egész autóbusz kialakítása a gyors és egyszerű karbantartást szolgálja, az egyes részegységek könnyen hozzáférhetőek.


A NABI Sirius autóbusz már elérhető a legszigorúbb EEV kibocsátási normának megfelelő, tiszta dízelmotorokkal. Az MAN D0836 motorok bonyolult katalizátor és adalékanyag nélkül teljesítik a jelenleg kötelező Euro 5 szintet már most meghaladó normát.

A hatsebességes ZF Ecolife automata sebességváltót alapos tesztelés során hangolták össze a kiváló motorral és a megfelelő áttételű differenciálművel, így gondoskodva a takarékos üzemről, tovább kímélve a környezetet.
A NABI több mint egy évtizedes tapasztalattal a háta mögött készen áll a NABI Sirius autóbuszok környezetbarát hajtásmódokkal történő továbbfejlesztésére is, mint például a sűrített földgáz-üzem vagy a hibrid hajtások.

Forrás: nabi.hu