Vezeték nélkül tölti magát egy új elektromos autó : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Vezeték nélkül tölti magát egy új elektromos autó

Német egyetemisták olyan tanulmányautót építettek, amely az út mentén elhelyezett sávokból képes energiához jutni.

E-Quickie


A Physorg tudományos oldal értesülései szerint az E-Quickie nevű járművet a Karlsruhe-i Főiskola alkalmazott tudományok tanszékének hallgatói tervezték, hogy a vezeték nélküli energiatovábbítás technológiáját teszteljék. A háromkerekű autót a hátsó kerékagyba épített elektromos motor hajtja, amely indukció segítségével veszi fel az energiát az út szélére helyezett sávokból. A vevőegységeket a karosszéria alján helyezték el, a felvett áramot pedig kisméretű akkumulátorok tárolják, arra az esetre, ha a kocsi letérne a sávokkal szegélyezett útszakaszról.

A töltést végző sávokat a SEW-Eurodrive nevű cég fejlesztette ki. A 14 egyetemista által tervezett karosszériához pedig szénszálas műanyagot és egyéb új generációs anyagokat használtak fel. A karosszéria számítógépes modelljét pedig virtuális szélcsatornában tesztelték, mielőtt elkezdték volna összeszerelni.


A meghajtásért felelős kerékagy

Az egyszemélyes kocsi mindössze 60 kilogramm tömegű, ám a jövőben ezt 40 kilogrammra szeretnék csökkenteni. Jürgen Walter professzor, a projekt vezetője szerint arra törekszenek, hogy a sofőr és az autó súlyarányát 2:1-re csökkentsék. A hétköznapi autóknál ez az arány 10:1 és 15:1 között mozog.

A pillekönnyű súly miatt az autó csupán 2 kilowatt teljesítményű motorjával is képes 50 km/h sebességet elérni. A kísérletek során 40 kört tettek meg a 222 méteres elektromos sávokkal ellátott pályán. A következő fázis során az egyetemhez közeli kastély, illetve a kampusz másik épülete közötti túrát is terveznek.

Walter professzor szerint a jármű meghajtásához használt módszer nem új, azonban a jelenleginél sokkal szélesebb körben is lehetséges annak alkalmazása. A szakember például gyártelepek belső közlekedését oldaná meg a vezeték nélkül tölthető autókkal, hallgatói azonban akár a tömegközlekedésben is használható technológia kifejlesztését tűzték ki maguk elé.

Forrás: zoldter.hu


Vezeték nélkül tölti magát egy új elektromos autó

Német egyetemisták olyan tanulmányautót építettek, amely az út mentén elhelyezett sávokból képes energiához jutni.

E-Quickie


A Physorg tudományos oldal értesülései szerint az E-Quickie nevű járművet a Karlsruhe-i Főiskola alkalmazott tudományok tanszékének hallgatói tervezték, hogy a vezeték nélküli energiatovábbítás technológiáját teszteljék. A háromkerekű autót a hátsó kerékagyba épített elektromos motor hajtja, amely indukció segítségével veszi fel az energiát az út szélére helyezett sávokból. A vevőegységeket a karosszéria alján helyezték el, a felvett áramot pedig kisméretű akkumulátorok tárolják, arra az esetre, ha a kocsi letérne a sávokkal szegélyezett útszakaszról.

A töltést végző sávokat a SEW-Eurodrive nevű cég fejlesztette ki. A 14 egyetemista által tervezett karosszériához pedig szénszálas műanyagot és egyéb új generációs anyagokat használtak fel. A karosszéria számítógépes modelljét pedig virtuális szélcsatornában tesztelték, mielőtt elkezdték volna összeszerelni.


A meghajtásért felelős kerékagy

Az egyszemélyes kocsi mindössze 60 kilogramm tömegű, ám a jövőben ezt 40 kilogrammra szeretnék csökkenteni. Jürgen Walter professzor, a projekt vezetője szerint arra törekszenek, hogy a sofőr és az autó súlyarányát 2:1-re csökkentsék. A hétköznapi autóknál ez az arány 10:1 és 15:1 között mozog.

A pillekönnyű súly miatt az autó csupán 2 kilowatt teljesítményű motorjával is képes 50 km/h sebességet elérni. A kísérletek során 40 kört tettek meg a 222 méteres elektromos sávokkal ellátott pályán. A következő fázis során az egyetemhez közeli kastély, illetve a kampusz másik épülete közötti túrát is terveznek.

Walter professzor szerint a jármű meghajtásához használt módszer nem új, azonban a jelenleginél sokkal szélesebb körben is lehetséges annak alkalmazása. A szakember például gyártelepek belső közlekedését oldaná meg a vezeték nélkül tölthető autókkal, hallgatói azonban akár a tömegközlekedésben is használható technológia kifejlesztését tűzték ki maguk elé.

Forrás: zoldter.hu