Tároljunk többet : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Tároljunk többet

Az elektromos energia tárolása a mai napig nagy fejtörés elé állítja a kutatókat. Létezik már rengeteg féle akkumulátor. Van, amelyik olcsóbb, ilyen például az ólom akku, és van, amelyik nagyobb energiát képes felszabadítani, például ilyen a lítium-ionos akkumulátor, de ez meg nagyon drága.

Amerikai kutatók kifejlesztettek egy olyan energiatárolót, amely hatalmas mennyiségű elektromos energia tárolására alkalmas, sokkal jobb hatásfokkal dolgozik, és jóval olcsóbb társainál. Azért van kisebb buktató is a dologban. Az akku ugyanis hétszáz fokos üzemi hőmérsékleten dolgozik – írja a zoldtech.hu. Ekkora hőmérsékletre van szükség az elektrokémiai reakciók végbemeneteléhez.

Kialakítása nagyon egyszerű. A két anyag, az antimon és a magnézium egymásra helyezve és megolvasztva könnyedén feltölthető, majd szintén megolvasztásukkor egy közbenső réteg keletkezik, vagyis magnézium-antimonid. Ezzel egy időben rengeteg elektron felszabadul, így nagy kapacitású akkuként használható a szerkezet. Újratöltéskor ez a vegyület könnyen visszaalakul eredeti alkotóivá.
Mérésekkel igazolták, hogy áramleadása húszszorosa is lehet a lítium-ionos akkuénak, valamint harmadába kerül előállítani. Példának egy konténer méretű akkumulátort említettek, ami egy megawattórányi energiát képes leadni hatalmas áramerősséggel. Van azonban néhány probléma is. Például az, hogy az egyik összetevője mérgező, a másik pedig erősen gyúlékony. Valamint az egészet hétszáz fokra kell melegíteni, ahhoz pedig hőmennyiség is kell.

Élettartama nagyjából négy-hat év, ám használat után szétszerelve újrahasznosítható. Többen is érdeklődnek a fejlesztés után, pénzzel is támogatva a kutatócsoportot. Lehet benne ráció, hiszen valószínűleg egy kisebb méretű doboz már az egész ház egynapi energiaszükségletét fedezné egyetlen töltéssel. Így a napelemek, kisebb szélerőművek által termelt elektromos energiát sokkal kisebb helyen lehetne tárolni.

Forrás: magyar-mernok.hu

Categories: Technológia