Genfi világpremier: a 2011-ben érkező Opel Ampera : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Genfi világpremier: a 2011-ben érkező Opel Ampera

500 kilométerre kiterjesztett hatótávú villanyautó Genf/Rüsselsheim. A forradalmi Opel Ampera ma ünnepelte világpremierjét a 79. Genfi Autószalonon. A General Motors Europe elnöke, Carl-Peter Forster leplezte le a kiterjesztett hatótávú villanyautót, amely a tervek szerint 2011 végén kerül gyártásba – Angliában jobboldali kormánnyal, Vauxhall márkanéven.

“Az Opel Ampera újabb bizonyíték a GM vezető szerepére az autózás villamosításában,” jelentette ki Carl-Peter Forster. “Úttörő Voltec hajtásrendszere éppen az a mindent megváltoztató technika, amelynek segítségével az autóipar megfelelhet az energetikai és környezeti kihívásoknak.” Az ötajtós, négyüléses Ampera formáját az Opel díjnyertes design-nyelve, a szobrászat és a németes precizitás ötvözete ihlette, és sok stíluselem származik az innovatív Flextreme és GTC Concept kiállítási autóktól. “Nem is lehetett volna méltóbban ünnepelni az Opel 110 éves újító tevékenységét az autóiparban, mint az Ampera leleplezésével,” mondta Alain Visser, a GME alelnöke. Az Ampera kerekeit mindig, minden sebességnél villanymotor hajtja. 60 kilométerre elég a 16-kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor energiája, ilyenkor zéró a CO2-emisszió. Amikor lemerülőben van az akku, motor-generátor egység toldja ki több mint 500 kilométerig az Ampera hatótávját. Az Ampera háztartási, 230 voltos konnektorról tölthető fel. A GM Europe többek között a spanyol Iberdrola bevonásával elemzi a konnektoros villanyautók feltöltéséhez szükséges infrastruktúra követelményeit.

Felvillanyozó látvány az Ampera

– Jellegzetes Opel design: szobrászművészet, németes precizitással
– Áramvonalas karcsúság segíti az emissziómentes autózást
– Modern autótól elvárható komfort és praktikum
Genf/Rüsselsheim. A GM formatervezői praktikus, hatékony villanyautót alkottak, az Opel díjnyertes stílusában. Az Opel Ampera tágas utasteret és futurisztikus felszerelést kínál, áramvonalas, mutatós formába öntve. “Az Opel Ampera megmutatja, milyen design-lehetőségeket tár fel a fejlett elektromos hajtás. Nagyon áramvonalas, de nem a mindennapi használhatóság rovására,” mondta Phil Zak, a GM Europe külső-design igazgatója. “Vonzó, sportos kocsi, az Opel szoborszerű formáival és kifejező vonalaival.”

Dinamikusan hat a szoborszerű Ampera

Az Ampera küllemét az Opel Flextreme és GTC Concept kiállítási autók ihlették, erre utal például a bumerángszerű fényszóró, amely a ködlámpában folytatódik. Különösen elölről és hátulról érvényesül az autó rámenős karaktere. A hűtőmaszkot és a hátsó kereszt-krómlécet az Opel új, markáns emblémája díszíti. A hátsó lökhárító-végek függőleges rései nemcsak sportos hatásúak, hanem szerepük van a légáramlás örvénymentes terelésében is. A gyöngy-fehér fényezés és a hozzá illő dekorációs elemek megfelelnek az autó dinamikus természetének.
Hatékony áramvonalazás
A hatótáv növelésének fontos eszköze az áramvonalazás. A tervezők különös figyelmet szenteltek a kocsi orrészének és külső tükreinek, valamint a spoilernek és a kilépőélnek. A hűtőmaszkot és a 17 colos, ötküllős könnyűfém-kerekeket könnyű, átlátszó polikarbonáttal burkolták. Ezáltal csökkent a légellenállás ezeken a kritikus területeken.
Kellemes lejtőshátú kocsi, a legújabb technikával

Az Ampera olyan tágasságot, komfortot és kényelmi felszerelést tartalmaz, amilyet elvárnak a vevők egy ötajtós, négyüléses, 301 liternyi csomagtartójú kocsitól. A belső tér Jet Fekete színű, Spice Vörös részletekkel, illetve a sportos jellegnek megfelelő sötét Ezüst-metál középkonzollal. Még az ajtóburkolatok díszítései is az jármű „felvillanyozó” hajtására utalnak, és mi sem természetesebb, mint hogy egy villanyautó két információs kijelzőt és érintőképernyős szórakoztató-tájékoztató berendezést kapott. “Az Ampera tovább lép a megszokotton, érdekes, új szín- és anyagkombinációk vannak benne. Innovatív természetének megfelelően olyan burkolatokkal és festékekkel kísérleteztünk, amelyek megjelennek majd a holnap Opeljeiben is”, mondta John Puskar, GM Europe belső-design főnöke.

Forrás: opelkaposvar.hu