A francia, Nemzetközi Formatervező Iskola növendékei vetették papírra az Audi jövőbeli, környezetkímélő elektromos autójának terveit.
Elektromos autókról elsőre otromba, nehezen használható, lassan vánszorgó autó juthat az ember eszébe. Ennek az előítéletnek vet véget a legújabb Audi tanulmányautó, az R-Zero
A terv szerint az 1091 lóerős teljesítményt a négy kerékagyba integrált villamos motorokkal érnék el. Ezeket fejlett, a hátsó tengely előtt helyet foglaló nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátorok sora táplálja majd, 800 voltos feszültséggel.
Maximálisan kihasználták az elektromos hajtás miatti plusz helyeket, így az autó elején óriási légbeömlő nyeli el a hűtőlevegőt, majd a sportkocsi teljes hosszán végigfutó alagúton keresztül jut a fékek, illetve a hűtést igénylő elektromos berendezésekhez.
Gyorsulása is igen meggyőző, a villanymotorok 3 másodpercen belüli idő alatt gyorsítják a nem éppen könnyű, 2,2 tonnás autót 100 km/órás sebességig. Tervek szerint a száguldást egészen 460-as tempóig lehet majd fokozni.
Forrás: vezess.hu