Elektromos autó, 1091 lóerővel : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Elektromos autó, 1091 lóerővel

A francia, Nemzetközi Formatervező Iskola növendékei vetették papírra az Audi jövőbeli, környezetkímélő elektromos autójának terveit.

Elektromos autókról elsőre otromba, nehezen használható, lassan vánszorgó autó juthat az ember eszébe. Ennek az előítéletnek vet véget a legújabb Audi tanulmányautó, az R-Zero

A terv szerint az 1091 lóerős teljesítményt a négy kerékagyba integrált villamos motorokkal érnék el. Ezeket fejlett, a hátsó tengely előtt helyet foglaló nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátorok sora táplálja majd, 800 voltos feszültséggel.
Maximálisan kihasználták az elektromos hajtás miatti plusz helyeket, így az autó elején óriási légbeömlő nyeli el a hűtőlevegőt, majd a sportkocsi teljes hosszán végigfutó alagúton keresztül jut a fékek, illetve a hűtést igénylő elektromos berendezésekhez.
Gyorsulása is igen meggyőző, a villanymotorok 3 másodpercen belüli idő alatt gyorsítják a nem éppen könnyű, 2,2 tonnás autót 100 km/órás sebességig. Tervek szerint a száguldást egészen 460-as tempóig lehet majd fokozni.
Forrás: vezess.hu