Úton a világ legnagyobb napelemes hajója : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Úton a világ legnagyobb napelemes hajója

Már úton van a világ jelenlegi legnagyobb napelemes hajója: a PlanetSolar a tervek szerint 140 nap alatt nyolc csomós – 15 kilométer per órás – sebességgel kerüli meg a Földet. A katamarán hétfőn hagyta el Monte-Carlo kikötőjét, küldetésének tudományos célja a megújuló energiák kutatása. A hajó közel 31 méter hosszú, szélessége eléri a 15 métert. A napelemek 13 tonnát nyomnak, ez a hajó 60 tonnás összsúlyának kis híján negyede. Az 530 négyzetméteres fedélzeten 825 napmodul van, rajta 38 ezer fotovoltaikus cellával. A katamarán ezek, illetve elektromotorok révén működik. Feltöltött napelemekkel a hajó három napig tud haladni anélkül, hogy sütne a Nap, a fotovoltaikus cellák ugyanis árnyékban is képesek energiát termelni.

A PlanetSolar a németországi Kiel kikötővárosának egyik hajógyárában készült, az ötlet Raphael Domjan vállalkozótól és Gérard d’Aboville kalandkeresőtől, az Atlanti- és a Csendes-óceánt első evezősként átszelő hajóstól származik. Az építési költségek elérték a 12,5 millió eurót (3,5 milliárd forintot).

A napelemes katamarán útja keletről nyugatra, az Egyenlítő mentén vezet: az Atlanti-óceánon és a Panama-csatornán át a Csendes-, majd az Indiai-óceánra, végül a Szuezi-csatornán vissza a Földközi-tengerre. Útja során a hajó több nagy nemzetközi kikötőben – többek közt Miamiban, Cancúnban, San Franciscóban, Sydneyben, Szingapúrban és Abu-Dzabiban – is megáll.

Forrás: MTI