Franciaország megvívja elektromos autó háborúját : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Franciaország megvívja elektromos autó háborúját

Franciaország csütörtöki bejelentésével elindította “elektromos autó háborúját”. Az 1,5 milliárd eurós terv 2 millió elektromos és hibrid gépjármű üzembeállításának készítené elő a terepet és teremtené meg a szükséges infrastruktúrát.

“Egyetlen játékos sem tudja egymagában felvállalni a kockázatot, de ha minden szereplő kiveszi a részét, akkor működni fog” – utalt a terv keresztülvitelére Jean-Louis Borloo környezetvédelmi, energiaügyi, fenntartható fejlődési és területfejlesztés miniszter, a francia autógyárak a Renault és a PSA Peugeot-Citroen felsővezetőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján. A cél a francia energia- és autóipar globális vezető pozícióba emelése, mondta Borloo a riportereknek, miközben bemutatta a kormány széndioxid csökkentési stratégiáját.

A környezetbarát gépjármű projekt az ipari kutatásoktól az akkumulátorok előállításán keresztül a gépjárművek megépítéséig, valamint az országos töltőállomás hálózat kiépítéséig mindent magában foglal. Az elektromos autók projektjének híre mindössze néhány héttel azután érkezett, hogy Borloo bejelentette, Franciaországnak több mint 7 milliárd eurót kellene beinvesztálnia a vasúti teherszállítás fejlesztésébe, az utak forgalmának csökkentése érdekében.

A fenti tervezetek mind Nicolas Sarkozy elnök “zöld tervének” részei, amivel Franciaország visszaszorítaná a globális felmelegedés előidézőjének tartott üvegházgáz kibocsátását. Sarkozy a múlt hónapban jelentette be új szén adóját, ami egyaránt vonatkozik a vállalkozásokra és az egyénekre. A jövő évtől életbe lépő intézkedés az olaj, a gáz és a szén használatának a visszaszorítását igyekszik ösztönözni.

Jelenleg a 30 millió Franciaországban közlekedő autóból mindössze néhány ezer elektromos vagy hibrid autót találunk, így a számuk 2 millióra történő felduzzasztása hatalmas beruházásokat követel. A beígért 1,5 milliárdból 900 millió euró állami hitelből érkezik a jövő évben. Ebből a pénzből elsősorban az infrastruktúrát fogják fejleszteni, ugyanakkor anyagi támogatást is nyújtanak a környezetbarát járművek vásárlóinak és gyártóinak egyaránt.

A tervezet szerint 2015-ig 1 millió akkutöltő pontot építenek ki, ezek 90 százaléka a gépjármű tulajdonosok lakásainál lesz, 10 százalékukat pedig parkolókban és út menti töltőállomásoknál helyezik el. 2012-től minden parkolóval rendelkező új lakóingatlant ellátnak egy töltőállomással, a hálózat 2020-ra összesen 4 millió töltőponttal fog rendelkezni, vagyis minden autóra kettő jut.

Az állam 125 millió euróval járul hozzá a Renault 625 millió eurós akkumulátor gyárához, ami a Párizshoz közeli Flins-ben épül. 100 milliót kapnak az elektromos autók gyártói, mint a Peugeot, vagy a Daimler tulajdonában lévő Smart. Az állami intézmények és a nagyobb magáncégek 2015-ig 100 000 elektromos autóra adnak megbízást, sorolja a terv. 2030-ra a francia károsanyag-mentes gépjármű ágazat 15 milliárd eurót érhet, ami a teljes piac 27 százalékát testesítené meg, tette hozzá Borloo, aki kihangsúlyozta, hogy minden szereplő elkötelezettségére szükség van az “elektromos autó háború” megnyeréséhez.

A sajtótájékoztatón mind a PSA, mind a Renault vezérkara biztosította a minisztert az együttműködéséről, a két nagy francia gyártó a Frankfurti Autószalon alkalmával már bemutatta elektromos és hibrid koncepcióit. A Renault négy elektromos prototípust állított ki Németországban. A cég reményei szerint 2020-ra az elektromos autók 10 százalékos piaci részesedést szereznek maguknak, saját fejlesztéseiket 2011-től kínálnák a vásárlóknak.

Forrás: sg.hu