INGYENES Hőszivattyú Tanácsadó Kiskönyv : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

INGYENES Hőszivattyú Tanácsadó Kiskönyv

A Csillagok háborújának misztikus és kimeríthetetlen energiaforrása vagy a komfort megteremtésének valós, energiatakarékos módszere?

Ön mit gondol: a hőszivattyú vajon a beavatott kevesek által elérhető perpetum mobile, vagy a piramisjátékokhoz hasonló átverés-sorozat?

Nos, mivel Ön most nem egy fantasy regény első fejezeteit olvassa, gyorsan le kell szögeznem, egyik sem!

Miként a hibridhajtású autó is egyre mindennaposabb látvány utcáinkon, ahogy az 5 l-es fogyasztású gépkocsi is több mint 15 évvel ezelőtt volt a társaság jól értesült mesélőinek hatásvadász története, úgy a hőszivattyú is belopódzik egyre hétköznapibbá váló fogalmaink közé.

Üdvözlöm! Medgyesi Tamásnak hívnak, és épületgépész mérnökként lassan 15 éve keresem klienseim részére a legoptimálisabb megoldásokat épületkomfort kérdések tekintetében. És folyamatosan várom azt a napot, amikor először mondhatom ki a szakmai hozzáértésem megkérdőjelezése nélkül: EZT a hőszivattyút érdemes alkalmazni!

Jómagam, az első hőszivattyúval először kb. 35 évvel ezelőtt találkoztam, 5 éves koromban. Úgy hívták: Szaratov hűtőszekrény.

Ok, bevallom, bimbózó műszaki érdeklődésemet akkor még az kinyíló ajtó hatására felgyulladó lámpa ragadta el, de azért ma már tudom: ez a szerkezet mégiscsak egy hőszivattyú volt!

Ugye, azért egy kicsit meglepődött? Pedig valóban egy ilyen régi technológiáról van szó! De ahogy a diesel motornak is kellett pár év, mire az 5 l-es fogyasztású autót megépítették a segítségével, úgy a hőszivattyúk fejlődésének is megvan a maga „nagy menetelése”.

És hogy hol tartunk most? Nos, 2007 volt az első olyan esztendő, amikor elmondhatom: rendelkezésre áll az első olyan hőszivattyús termék, amely szinte olyan egyszerűen megvásárolható és üzemeltethető, mint egy háztartási kazán.

És hogy mi értelme is van hőszivattyúról beszélgetni? Attól tartok, sokkal több, mint sokan gondolnák

Kezdjük azért azzal, hogy egy kicsit eloszlassuk a misztikum ködét: nézzük, hogy mi is az a hőszivattyú!

Nagyon egyszerűen egy olyan szerkezet, ami a meleget beszivattyúzza, beszállítja az épület belsejébe. Egyszerű, igaz?

Persze a rutinosabbak azonnal megkérdezik egy ferde mosollyal a szájuk szélén: ugyan már, mínusz 10 fokból vajon mennyi meleget tudunk beszivattyúzni egy 22 fokos épületbe?

Nos, le kell hervasztanom a kaján mosolyt: gyakorlatilag bármennyit!

Az abszolút nulla fok -273 oC-nak felel meg! Minden, ami ennél melegebb, tartalmaz hőt, amit ki lehet belőle szivattyúzni!

Nézzük csak: a 22 fokos belső levegő az abszolút 0 fokhoz képest csak 10%-al melegebb, mint a mínusz 10 fok.

Ugye így már nem is olyan hihetetlen, hogy akár a mínusz 10-ből is tudunk hőt szállítani a plusz 22-be.

Akkor ingyen tudunk fűteni?

Hát igen, ennél a fajta kandallónál nem kell fizetni a fáért, de azt sajnos senki nem hordja be ingyen a lakásba. Amit a hőszivattyúnál fizetünk, az a szállítási költség. Ha ez kevesebb, mint a behordott „tűzifa” értéke (azaz, ha a „behordáshoz” szükséges energiáért kevesebbet fizetünk, mint amennyi meleget kapunk), nyert ügyünk van!

És vajon kevesebb ez az összeg? A válasz: igen, LEHET kevesebb!

De akkor miért nem fűtünk szinte mindenütt hőszivattyúval? Nos, azért, mert ahhoz, hogy ez a dolog ténylegesen működjön, és a LEHET helyett, leírhassuk: KEVESEBB, több fontos kérdésre EGYSZERRE kell jó választ adni, és bizony ezideig ez nem volt egyszerű feladat.

Megismertethetem ezekkel, a kérdésekkel?

Töltse le az INGYENES Hőszivattyú Tanácsadó Kiskönyv e-bookot, melyből rövid idő alatt megtudhatja, hogy melyik a legmegfelelőbb hőszivattyú az Ön otthonába!

»» Letöltöm a Hőszivattyú Tanácsadó Kiskönyv című e-bookot!

Medgyesi Tamás

okleveles gépészmérnök

épületgépész, cégvezető

medgyesi@coolklima.hu

Forrás: coolklima.hu