Peking egy geotermikus rendszer segítségével zöldül be : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

A SOM nemrég leleplezte Peking Dawangjing kerületének új városközpontját, amely a lehető legnagyobb mértékű energiamegtakarítást és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését garantálja.

A rendkívüli hatékonyságért az épület geotermikus energiára alapuló fűtési és hűtési megoldás éri el. A fejlesztés magában foglal egy központi parkot is, mely geotermikus hőcsere rendszert használ, mely passzívan fűti és hűti az épületeket.

A tervben helyet kapott több közpark, a kulturális látnivalók és sokemeletes épületek is. Megalkotói szerint a projekt 80 százalékban csökkenti a lakók kibocsátását. Hozzátették, hogy a városközpont dolgozói tömegközlekedéssel fognak utazni. Számos villamos vonal, valamint hatalmas kerékpárút-hálózat megépítése is javasolt, amellyel jelentős mértékben csökkenthető volna a gépkocsiforgalom.

forrás: altenergia.hu