100 km/h sebességre is képes az “ember-elektromos” autó : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Valószínűleg ez az az autó, ami még Frédit és Bénit is lázba hozná, a HumanCar Imagine PS első ránézésre ugyanis a kőkorszaki szakik járműveit idézi modern kivitelben.

A négyüléses “ember-elektromos” hibrid a lábhajtás helyett kézit kapott, ezzel az emelkedőkön elvileg 50 km/h, sík terepen pedig akár 100 km/h sebességet is elérhet. A jármű Charles Samuel Greenwood mérnök agyszüleménye, aki az 1960-as évek óta dolgozik a tökéletes emberi hajtású jármű kifejlesztésén.

Most talán el is juthat valameddig ez a különös szerkezet, ami az Autoblog Green szerint az Egyesült Államokban megfelel a forgalomba helyezés követelményeinek. Amennyiben négyen dolgoznak a kézi hajtányokon, akár pusztán emberi erővel is közlekedhet. Greenwood szerint a karosszériához szinte bármilyen akku és elektromos technológia hozzáigazítható. Az elindítása kicsit a felhúzható játékokéra emlékeztet: a kétkezes hajtány néhányszori előre-hátra mozgatásával a szerkezet máris megindul. Állítólag a működtetés nem támaszt túlzott fizikumbeli követelményeket, a gyártó szerint egy jó formában lévő nyugdíjas is képes a kezelésére – hazai viszonylatban ez kissé merészen hangzik – és könnyű a rokkantak számára is alkalmazhatóvá tenni.

A karcsú jármű a képen láthatónál nagyobb szélvédővel is felszerelhető, illetve egy, a zordabb időjárási körülmények között alkalmazható váz is létezik. A modelleket légzsákokkal is fel fogják szerelni, addig is erősen ajánlott egy-egy bukósisak a benne ülők számára.

Bár nem Greenwoodé az egyetlen emberi erővel hajtható autó, mégis az övé tűnik a legígéretesebbnek. Az amerikai kontinensen évente adnak egymásnak találkozót az ilyen jellegű járművek a Gépészmérnökök Amerikai Szövetsége (ASME) által megrendezett nemzetközi Ember Hajtotta Jármű Versenyen, ahol jellemzően egyetemisták által épített aerodinamikus szerkezetek mérik össze az erejüket. Szeptemberben a csapatok Venezuelában versenghetnek. A járművek csúcssebessége az eddigi években csupán óránkénti 30-35 kilométer körül mozgott, nem csoda tehát, hogy az Imagine PS által ígért sebesség nem kis érdeklődésre tart számot.

Greenwood járműve 15 500 dollárba fog kerülni, az értékesítése jövőre kezdődhet, olvasható a HumanCar weboldalán. A cég közleménye szerint eddig 100 előrendelésük van, a gyártást 800 darab elérésekor indítják be. A jármű amellett, hogy környezetbarát, építi a csapatszellemet, karban tartja izomzatot és ellentétben sok más járművel, dinamikus mozgásra bírható akkor is, ha kifogy az üzemanyag, vagy lemerülnek az akkumulátorok.

Forrás: sg.hu