Elektromos bérautó-hálózat indulhat Budapesten : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Elektromos bérautó-hálózat indulhat Budapesten

Budapesten kívánja jövőre elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars. Az osztrák székhelyű, de magyar tulajdonú társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná – írja csütörtöki számában a Napi Gazdaság.

Jelenleg a Brixxon több lehetséges befektetővel és üzleti partnerrel is tárgyal, az ITD Hungary pedig a korábban zátonyra futott tárgyalások után ismét élénken érdeklődik az elektromos kisautó iránt – írja a lap. A kétezer járműből álló flotta 2011 márciusában kezdheti meg működését. A társaság emellett előzetes megállapodást kötött két hazai szállodalánccal, amelyek együttesen több száz elektromos autó elhelyezésére és működtetésére adnak lehetőséget. Tárgyalások folynak a Sixt autókölcsönzővel és a Magyar Telekommal is.

A modulszerűen, akár egyetlen óra alatt összeszerelhető kisautó elemeinek gyártását a társaság magyarországi partnerekkel és helyszíneken képzelte el, azonban a projekt finanszírozására korábban csak külföldi befektetők adtak üzletileg racionálisnak nevezhető ajánlatot – mondta Horváth Sándor László, a Brixxon tulajdonos-ügyvezetője a lapnak.

Horvárth azt is elmondta, hogy a következő években több tízezer autót gyártanának le, ezek 60 százaléka bérautó-hálózatokban, a maradék pedig ipari és turisztikai területen landolna, a kiskereskedelmi értékesítést egyelőre nem tervezik. Nem csak az autó, hanem az akkumulátor, a kutak és a töltéstechnika licencét is árulják, egy német cég például több tízmillió euróért vásárolja meg a jogokat, hogy betörjenek vele a német és az orosz piacra.

A Brixxon elektromos autójának, a Bontino Caffónak a prototípusa 2007-ben készült el, de azóta már szériagyártás-közeli állapotba került. Előnye, hogy rendkívül sokoldalúan használható: alkalmas postai, kisáru- vagy élelmiszer-szállításra, de akár mentőnek vagy szervizautónak is. Üvegszálas műanyagból készített karosszériája kétüléses, mögötte platós vagy dobozos felépítmény lehet. Elsőkerék-meghajtású, tömege 550 kg. Meghajtásáról egy 15 kW-os elektromotor gondoskodik, amely egy 5+1 fokozatú váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Állítólag akár 130 km/órás sebességgel is képes haladni, persze ekkor jóval kisebb lesz a hatótávolsága, mint az elméletileg megadott 160-200 km. Különleges, magyar fejlesztésű és gyártású, rácsszerkezetű ólomakkumulátor biztosítja az energiát a Bontino mozgatásához.

A 150 kilogrammos akkut szabványos, 220 V-os csatlakozóból 40 perc alatt, gyorstöltővel 15 perc alatt lehet feltölteni. Komoly kisautóra vall, hogy elöl tárcsa-, hátul dobfék lassítja a 14 colos kerekeket, továbbá vákuumos fékszervó, két légzsák és fékenergia-visszatáplálás is megtalálható benne. Olyan luxusfelszereltségekkel is fel lehet dobni, mint a bőrbelső, elektromos vezetőülés- és tükörállítás, légkondicionáló berendezés vagy a színes navigációs rendszer. A fémhabosításos eljárással készülő alváz Ausztriában, Lebringben készül. A Brixxon távoli tervei között szerepel egy 1000 kilométer hatótávolságú elektromos autó, azaz egy új akkutechnika kifejlesztése és a napelemmel működő töltőhálózat létrehozása.

Forrás: origo.hu