“Retro” napelemes elektromos autó? – Ilyen benzinárak mellet… : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton
Az Eclectic-kel a francia autógyártó visszanyúlt a gyökerekhez. A Venturi elektromos autójának design-ja a XX. század eleji dobozos felépítésű autókat idézi úgy, hogy közben a legmodernebb eszközökkel tömték tele. A háromszemélyes autó lett világ első, saját energiaellátó rendszerrel szerelt közúti járműve.
A Ford T Model, és persze minden kortársa, a hagyományos autóépítés elvét követte: középen futott az alváz, ebből oldalra kilógtak a kerekek, és erre az alapra került maga a kocsiszekrény, ami a formatervezés akkori korlátait ismerve, általában egy egyszerű szögletes doboz volt, amiből csak a kocsi orra lógott ki.
Ezekre a százéves kocsikra, sőt még a lóvontatta hintókra is hajaz a Venturi legújabb elektromos, napkollektoros és egyben szélkerekes modellje, az Eclectic, de az autó nem elsősorban a retróláznak, hanem sokkal inkább a funkcionalitásnak alárendelt tervezésnek köszönheti szokatlan, de mindenképpen barátságos formáját.
A kocsi karosszériájának egyes elemei magukon hordozzák a funkciókhoz kapcsolódó jegyeket. A tető alig ívelt és sima, szinte csak egy egyszerű téglalap. A szépséges vonalak rajzolása mellett például arra kellett ügyelnie a tervező Sacha Lakic-nak, hogy lehetőleg minél több napcella férjen el az autón: ezért végül az egész tetőt napelemekből építették.
A háromszemélyes, kimondottan városi forgalomba tervezett autó belsejéhez minőségi anyagokat válogattak: az utasteret igényes műanyag- illetve könnyűfém elemekkel borították, a sofőrt és az utasokat pedig fatámlás design-székek fogadják. Az áramvonalasnak nem nevezhető jármű szélvédője teljesen sík, és egészen a kocsi egyik oldalától a másikig ér, így biztosítva minél szabadabb kilátást a vezetőnek.
Az Eclectic hajtási rendszere, csakúgy mint a külseje, egészen rendkívüli. A kiskocsi elektromos akkumulátorainak egyszeri feltöltésével akár ötven kilométert is képes megtenni, 50 km/h maximális sebességgel. A napelemek segítségével további hét kilométer nyerhető, míg az autó tetejére szerelhető szélkerék újabb 15 kilométerrel növeli a hatótávolságot.
A design-jával és technikai újításaival is mérföldkőnek számító jármű új terület nyit a mobilitásban: a napi városi közlekedésre tervezett autó a maga alacsony energia felhasználásával a valaha épített leggazdaságosabb és leginkább környezetbarát kocsi. A most 24 ezer euróra, vagyis mintegy hat és félmillió forintra tartott Eclectic sorozatgyártását 2009-től tervezi a Venturi.

forrás: hg.hu