Vízienergiával hajtott kísérleti autót mutatott be a japán Genepax : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Vízzel jár és nem válogatós a kicsike.

// A japánok azt állítják, hogy megoldották a lehetetlent: vízüzemű autót építettek. A Genepax nem túlságosan impozáns prototípusa óránként csak egy liter vízet fogyaszt és maximum 80 km/órás sebességgel képes haladni. A Water Energy System (WES) a víz minőségére is igénytelen, lehet bele eső-, tenger-, folyó- vagy csapvízet is tankolni. A Genepax szerint az új rendszer lelke a Membrane Electrode Assembly (MEA), ebben zajlik le az a kémiai folyamat, amelyben a víz hidrogénre és oxigénre bomlik, miközben elektronok szabadulnak fel. A cella károsanyag-kibocsátása természetesen nulla. A sajtóbemutatón Öveges professzor szelleme kísértett, a vízzel feltöltött üzemanyagcellára kapcsolt műszer egyszercsak kitért: a 120 W-os cella áramot termelt!

Nem meglepő módon a cég természetesen titokban tartja az alkalmazott technológia további részleteit, de előnyeként említik, hogy nem használnak nagynyomású hidrogéntartályt vagy speciális katalizátort a vízbontáshoz. Jelenleg a 120 W-os cella mellett már fejlesztik a 300 W-os változatot, de terveznek egy 1 kW-os cellát is, amelyet már háztartási célra is lehet használni.

Ha beindul a sorozatgyártás, a kiskocsi ára 7-800 000 forint között várható.

A cikk eredete:  http://4x4online.hu/hir/389