Tesla elektromos autója : Zöldtechnológia
"A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön" /David Attenborough/
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Napot a földre: A franciaországi Cadarche-ban épül a világ első kísérleti fúziós erőműve, az ITER. Három évtized és közel 24 milliárd dollárnyi befektetés után a 25 ezer tonnás ITER lassan elhozhatja a Napot ...
  • Tesla üzemanyag nélküli autója:A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre ...
  • Balesetnél sem veszélyes az elektromos Mitsubishi:Könnyedén ment át az ADAC töréstesztjén a Mitsubishi elektromos miniautója, az i-MiEV. Baleset esetén sem fenyeget áramütés veszélye. 15 európai országban kezdődik hamarosan a Mitsubishi elektromos minije, a Citroën C-Zeróval ...
  • Elektromos szörnyeteg, Citroen Survolt:Vad, sportos megjelenésű, elektromos motorral hajtott tanulmány autó a Citroen garázsából Tanulmány autók végeláthatatlan sora jellemzi az idei Genfi Autószalont. A gyártók talán ezzel szemléltetik a világnak, tudnak meglepetéseket is okozni. A ...
  • Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton: A világ első keskeny nyomközön járó, hibridhajtású mozdonyát állították üzembe a lillafüredi erdei kisvasúton. Az energiahatékony és környezetbarát mozdony teljes egészében magyar tervezők munkája. A ...
Home » Technológia » Hibrid autók » Egyedülálló fejlesztés a lillafüredi kisvasúton

Tesla elektromos autója

Tesla Roadster

Tesla Roadster


Részlet “David Green – Az új energia hajnala” c. könyvéből

Az 1930 – as években Tesla olyan elektromos autót épített, melynek motorja egy váltóáram működésére épített meghajtó egység volt, a találmány különlegessége azonban mégsem ebben rejlett. A kor elektromos autói a kezdeti népszerűség, hangtalan, környezetkímélő üzemmód és olcsó üzemeltetés előnyeinek fokozatos csökkenése, a sebesség és teljesítmény iránti vágy áldozataivá váltak. A belső égésű robbanómotorok ezen igények miatt fokozatosan elsöpörték elektromos tárasaikat. Tesla ekkor furcsát lépett: a mai napig mesés történetek keringenek erről az esetről, melyet számos korabeli, technikai fejlődést figyelmemmel kísérő érdeklődő – az unoka öccse elbeszélése alapján – rögzített. A különböző források kisebb eltérésékkel a következő történetet írják le:

Tesla a már fent említett elektromos motorral ellátott autó tesztelésére hívta meg Európából osztrák származású unokaöccsét, aki képzett pilóta volt. Műszaki fejlesztések iránti érdeklődésének kielégítésére fogadta el nagybátyja meghívását az elektromos autó tesztelésére.

Tesla a szóban forgó autó villany-motorjának meghajtásához különös erőforrást épített: egy utcai elektromos üzletből néhány alapvető kelléket – úgymint vezetékek, csövek, áramkörök, egy pár antenna – beszerezve egy ölben elférő, körülbelül a korabeli rádió nagyságú készüléket alkotott, miközben a két antennát mintegy „áramszedőként” a levegőbe meredve az autó hátsó részéhez illesztette. Miután furcsa készülékét két vastag kábellel az autó motorjához kapcsolta, kijelentette: ’ Most már van energiánk a vezetéshez ’

Az energia forrását illetően a következőket mondta: „misztikus sugárzás, ami az éterből jön”, valamint láthatóan lelkesen beszélt erről az új energiáról, azt állítva, hogy az ”végtelen mennyiségben elérhető”

„Azt nem tudom még, hogy mi a forrása, de az emberiségnek hálásnak kellene lennie, hogy jelen van” – mondta

Tájékoztatta unokaöcsét, hogy a készülék nemcsak az autó energiaforrását képes biztosítani örökre, de alkalmas egy háztartás energiaszükségleteinek ellátására, úgy hogy még fennmaradó energiát is biztosít.

Az autót ezután felváltva vezetve, több tíz mérföldön át tesztelték, közben az egyébként zárkózott Tesla is megnyílt unoka öccse jelenlétében és beszélni kezdett tervéről, mely szerint tárgyalásokat folyatatott egy nagyobb hajó-építő céggel, hogy hajót lásson el az éppen vezetett autó motorjának és energiaforrásának nagyobb testvérével. A készülék – Tesla szándékai szerint, – megfelelő méretezéssel – alkalmas volt repülőgépek, hajók, autók üzemeletetésére is. A bőséges tiszta, és hatásos új energia előállítására vonatkozó tervei azonban abban a korban még nem valósulhattak meg.

Ha jobban belegondolunk, ami ekkor történt, az valószínűleg érthetően döbbentette, sőt ijesztette meg a közvéleményt, pontosabban az akkori tudatosságot. Gondoljunk csak bele, míg maga az elektromosság sem volt „idősebb” egy fél emberöltőnyinél, Tesla máris egy teljesen új korszak kezdetét vezette volna be olyan technikai és energia előállítási lehetőségekkel, melynek megértéséhez a kor embere, illetve tömegtudata nyilvánvalóan nem volt elég fejlett.

Az autó a különös szerkezetével ugyanis kilencven mérföldes sebességre volt képes, energia, azaz üzemanyag utántöltése nélkül!

Élete utolsó évtizedeiben, mikor az új energia megvalósítását tűzte ki céljául, egy olaj alapú energia termelési rendszerre berendezkedő világ szemében népszerűtlenné vált, gyakran túl misztikusnak és érthetetlennek tartották, s valljuk be, nem kevés üzleti érdek fűződött ahhoz, hogy új energiás elven működő motorja feledésbe merüljön. Hiszen az olaj korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, így mindenkori tulajdonosainak lehetőséget biztosít vagyon felhalmozására, sőt, az energia tulajdonképpeni birtoklásával az aktuális hatalmi eszközök megszerzésére.

A második ipari forradalom folyamán az olaj, a fekete aranyra épülő gazdaság éppen hatalmas fejlődésnek indult, az emberi tömegtudat halmaza pedig nem volt képes megérteni Tesla találmányának működési elvét, illetve annak hihetetlen lehetőségeit gazdásági, társadalmi szempontból sem.

Tesla szerette volna az emberiséget mindettől függetleníteni, hitt benne, hogy az energia mindenkinek univerzális, vele született joga, s hogy az új energia merőben megváltozott gazdasági, társadalmi struktúrát, igazi szabadságot biztosít a bolygón élők számára.

1943 –ban New Yorkban, halála után, egy nappal, óriási laboratóriuma – érdekes módon – leégett, maradékait pedig földdel tették egyenlővé, elpusztítva feljegyzéseit és kísérleti felszerelését.

Nikola Tesla, hihetetlen képességű briliáns elme, aki joggal érdemelné meg, hogy nevét első helyen említsék meg a történelem és fizika könyvek oldalain, mert megdöbbentő számú gyakorlati találmányai olyan mértékben alakították ki mai életminőségünket, melyek – ezt a fenti tények ismeretében bátran kijelenthetjük – a világon egyetlen más tudóséhoz sem hasonlíthatóak.

Fordította: SID

“Amennyiben az ilyen és ehhez hasonló cikk írói, illetve fordítói munkát anyagilag is támogatni tudod,
hálás köszönettel tartozunk Neked, s a Fény ragyogja be életed minden percét!”

sid

SID szla száma: 11773401 60008004

Az írá eredete:  http://www.asztralutazas.hu
Írta: David Green – forditotta SID
– 21-09-2008